4/23/2008

Yoshinoya in Times Sq.


「久しぶり。お前、どこに行っとったんじゃ」
私は三味線レッスンの帰りに寄った吉野家で、牛丼にそう問いかけました。久々に大盛りコンボ丼を食べました。日本の人には馴染みがないかもしれませんが、牛丼と鶏丼と野菜丼のコンボです。私がまだ日本にいた時に一平スペシャルなるものを勝手に作ってまして、大盛り・つゆだくでさらに牛皿を載せて、卵を2つというのが、私の定番でした。ああ、中坊だった頃がなつかしい。

"It's been a long time. Where have you been."
I gently asked the beef bowl. I went to Yoshinoya on 42nd St. and had a beef bowl which is very popular food in Japan, which I LOVED when I was a teenager. It's a lot less expensive than Sushi or Tempura or Sukiyaki or any of those famous Japanese food. I know this is not in American culture but we eat it with raw egg and it is delicious! You guys should try it.

Yoshinoya
253 West 42nd St. (between 7th & 8th Ave), Times Square
www.yoshinoyausa.com

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!