9/27/2008

International String Trio in Vermont

 この日は朝から実にいろいろな事がありました。絶対にブログに悪い事は書かないと決めているので、ここに書きませんが、シャレにならない災難がいくつもあったのでございますよ。こういう受難の日は歯を食いしばって意地でも普通の生活を続けるのが、ワタシ流のセラピーでございます。

 さて、この日はバーモント州のカナダ国境にほど近い山間で、結婚式のギグでした。都市部からは遠く離れ、秋色が染まりつつある山の木々は、ある種、日本の平和な情景を思い起こさせるような、そんな風景でございました。何せ、とんだ厄日だった上にニューヨークから計8時間も運転してようやく出会えた景色だったので、心身ともに疲れきっていた私には、その美景が見れた喜びはひとしおでした。

 この日のギグは素晴らしかったです。森と山と湖に囲まれ、私の心には、夕日に映える雲の色や風の音までもがありがたかったです。

Lots of things happened since the morning. Before I launched this blog, I set the rules of what to write and what not to write. Not to write bad things and only write good things is one of the rules. I am not going to break that rule, but let's just say I had a pretty bad day from the start. On the day of catastrophe like this, I force myself to continue doing what I usually do like just another ordinary day. This is my therapy.

Well, we came to the wedding gig close to the Canadian border in the State of Vermont. The place is far far away from any cities or even towns, and is surrounded with the woods which is turning to the color of Autumn. The whole atmosphere somehow reminded me of the view of peaceful country area of Japan. I saw this beautiful sight after "the Ippei's worst day of the year 2008," and drove eight hours from New York, so I was exhausted both in my heart and body. It was like a big French cuisine after fasting. I was really happy to see tremendous view of nature.

The gig was great. Forest, mountains and lakes were around us. I felt thankful to even the color of cloud reflecting the setting sun and the twittering of small birds.

International String Trio

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!