6/14/2009

Freakin' Chinatown Bus

 ボストンからニューヨークへ帰る途中に事件が起こりました。1時間ぐらいバスに揺られていると、バスの中がゴムの焼けた匂いで充満しました。ドライバーが高速の路肩に止めると、後輪が一つパンクしていて、しかも気がつかないでずっと走っていたようで、タイヤがボロボロになってました。そしてその場で立ち往生です。仕方がないので乗客は全員、次のバスを待っていました。1時間後に次のバスが到着しましたが、3席ほど足りません。私ともう一人の若者とバアちゃんです。さて、私とこの若者はまあ運がなかったという事でいいでしょう。我先にと乗り込んだ30人ほどの学生ども、誰かバアちゃんに席を譲れよ!

 誰一人、バアちゃんに席を譲らず、我々はもう1時間待って次のバスに乗りました。まったく、なんちゅう日じゃ。

On the way back to New York on a Chinatown Bus, some devastating thing had happened. About one hour after the bus left Boston, the inside of the bus was filled with the smell of burning rubber. The driver pulled over to the side of highway and found out one of the rear wheel had got puncture and, because the driver did not notice for quite a while, the tire was totally in rags. We got stuck. Only thing we could do was to wait for the next bus passes which was coming in one hour. Oh well, out of luck on that night. We waited for one hour and the next bus came and all the young people rushed in. I had to pull my bass out and put into the bus just came so it took me a while. Then I found out they are short of three seats and I, a young guy and a granma were left behind. Okay, for me and this poor young man, it was just our luck to be in pain for an hour longer, but, hey the kids who got on the bus, shouldn’t one of you give up a seat for the granma??

Of course nobody bloody cared and three of us waited for one more hour for the next bus. Oh what a night.

 パンクしたまま走ってたので、ワイヤーがむき出しになったタイヤ。あ〜あ、こりゃ走れんばい。

The wires of the tire were coming out from everywhere because the bus kept going even though the tire had got puncture. Now we know for sure this bus is not going anywhere.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!