4/08/2009

Rehearsal with WaFoo

 WaFooでリハーサルでございます。一見、なんの変哲もない、いつもの愉快なリハーサル風景ですが、全国3000万人のWaFooファンの皆様、お気づきでしょうか。キーボードの岳史さん、ベースの一雄さんがギターを弾き、私、一平はベースを弾いております。不思議と楽器をいくつも弾ける人が集まったWaFooですが、『何か楽器を変えてできる曲があったら面白いねー』という話になり、ちょっと練習しているところでございます。私、WaFooでは数年前にたった一度だけベースを弾いた時があるのですが、それ以来は全くベースを弾いたことはありませんでした。まあ、私には他に弾かなくてはいけない楽器がありましたし、意識的にベースは避けておりました。うーむ、まあ今回だけはそういう企画だから仕方がないか。

It looks like just another fun rehearsal with WaFoo but Takeshi the keyboardist and Kazuo the bassist are playing the guitars and I, Ippei the percussionist is playing the bass. We did not intend but everyone in WaFoo is happened to be a multi-instrumentalist, so we thought it will be cool to switch instruments and play a tune or two. Maybe the people who are reading my blog have never noticed but I have almost never played the bass with WaFoo. I have always had other instruments to play in this band and have been trying avoiding the bass on purpose. Well, but maybe just for this time, I'll play the bass.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!