8/21/2009

Fiat Multipla (First generation)

 ボストンのフェンウェイで見かけた超カワイイ車でございます。『ダイハツ・ミゼットやー!三丁目の夕日やー!』と大喜びでございました。エンブレムに『フィアット』の『750』と書いてありましたが、年代は分かりません。写真を拡大してみると分かると思うのですが、上にTAXIのサインがあり、元はタクシーだったようです。んで、ネットでかなり意地になって調べたのですが、どうやらこれは初代フィアット・600・ムルティプラ(タクシー仕様)という車で間違いないと思います。おそらく、エンブレムはオリジナルの600のパーツが見つからなかったので、750のパーツで代用しているのでしょう。

 いやー、わたし、カーマニアとかじゃないんですけど、今日はエエもん見さしてもらいました。

The ultra cute car which I saw in Fenway, Boston. The emblem said "Fiat" and "750." If you zoom up on the top pic, you can see the sign says "TAXI" on the top of roof. Well, I made a thorough search for this car and this unknown object was identified as Fiat 600 Multipla (First Generation). I think the owner could not find the original emblem of Fiat 600, so he put the one from Fiat 750.

I am not a classic car maniac or anything, but seeing this beauty surely made my day!

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!