12/07/2009

Lou Petto Trio @ Hamilton Park Golf Club

It was the party gig with my old buddies, Lou and Enrique. The thing was the venue was in Gladston, New Jersey. That is quite deep in New Jersey and took me three hours to get to the nearest station. Unlike New York City, the place is made with lands. I walked 20 minutes to the gate of the club and another 20 minutes from the gate to the club house. That was insane!

 今日は久方ぶりに友人のエンリケとルーとのラテン・ギグでございます。ただギグの場所がニュージャージー州の奥の奥で、ハンパなく遠い所だったので、着いた時にはけっこう疲れ切っていました。電車で3時間もかかる所で、駅から歩いて20分、そしてゴルフ場の門を通り過ぎてからクラブハウスに着くまでさらに20分歩きました。なんちゅう所じゃ。

That was an usual Holiday party gig so we started playing the song called "The Christmas Song" (the one goes "Chestnuts roasting on an open fire..."). Well, almost all Christmas carols have nice and easy simple melodies on simple chords including this very tune. Enrique, however, played this super simple tune so beatifully with his virtuosity. Wow, I was blown away. Once a topflight player blows the life into a tune, even the simplest tune will reincarnate as the wonderful interesting symphony with full of stories. I learnt a lesson today.

 さて、いつもどおりのクリスマス・パーティーのギグだったので、クリスマス・キャロルを何気なく弾いていました。まあ、ほとんどはすんごいシンプルなコードとシンプルなメロディーの曲なのですが、このすごい単純な曲をエンリケがピアノで本当に美しく弾き始めました。うわおっ、一平、本気で驚いてまいました。こんなスーパー・シンプルな曲も弾き手が一流なら、山あり谷ありの素晴らしいストーリーがある名曲に生まれ変わるのですねぃ。今日は、勉強させていただきました。

Lou Petto TrioEnrique Haneine (Piano)
Ippei Ichimaru (Bass)
Lou Petto (Drums)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!