6/27/2008

International String Trio @ Chatham Bars Inn

 ニューヨークから6時間ほど運転して、ケープ・コッドというマサチューセッツ州の避暑地に行きました。ここのところ天気が悪く、この日も雨が降りそうで降らない陽気でございました。空を見て、ヒヤヒヤしながら演奏してましたよ。結局、雨は最後まで降らずにセレモニーを終えることができました。

I drove six hours from New York City and came to Cape Cod, a summer resort in Massachusetts. The weather has not been great and I had hears there was a major storm in Boston on the day before. It was a threatening sky all along. The rain is the worst enemy for musicians if we are playing outside. Luckily the rain held off for entire ceremony.

 ところで、この海岸には砂蚤(スナノミ)というノミがワンサカおりまして、こいつらにカプカプカプカプくわれるのですが、これが非常に不快なのでございます。しかもノミだけあって、そこらへんを跳びはねております。バイオリンのジョーが突然ペッペッと何かを口から吐き出そうとしてます。1匹、口に跳び込んだようです。『ハッハッハ、アホや』と笑っていると、スポッ、と今度は私の鼻の穴に跳び込んできやがりました。あああ、ムカつく。こんなに大量発生したスナノミはケープ・コッドでは見たことがありません。これも異常気象のせいですかねぃ?

By tha way, there are lots of sand fleas on this beach and we were bitten by them constantly. So bloody annoying. Joe the violinist all of a sudden tried to spit out something. I guess one the buggers jumped into his mouth. I was laughing at him but a moment later, I had one jumped right into my nostril! Oh annoying buggers! I come to Cape Cod from ten years ago but I had never had this much problem. Hmm, is it caused by abnormal weather?

野うさぎを見つけました。
We saw a hare
 

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!