6/14/2008

Slava Tolstoy Quintet @ Dartmouth Skiway

 今日から三日間、またミニツアーです。朝11時にボーカルのハダーをマンハッタンで拾って、ニュー・ハンプシャー州のホワイト山脈にある冬場はスキーリゾートになるエリアに向かいました。500キロ弱も離れているので5時間半も運転して行きました。いつもなら、これだけ長い時間を運転するのはけっこう辛いのですが、ハダーがずっと話しかけてくれていたので、疲れもそんなに感じずに到着することができました。コミュニケーション能力がかなり人より劣っている私には5時間半も次々と話題をふっていける彼女の話術が、羨ましくてなりません。

I picked up Hadar the vocalist in Manhattan and headed for White Mountains in New Hampshire. That area becomes a huge ski resort in Winter time.

I drove 300 miles, five and a half hours from New York City. I usually drive alone and the longer the distance is, the more painful the trip becomes. Today, I had Hader on side and she kept bringing up interesting subjects to talk with for five and a half hours. I did not feel tired that much because we talked whole way through. I envy her for the communication skill that she has because I am suck at communicating with people and this is the skill which I am totally lacking.

スキー場らしく、スキーリフトがありました。
It sure was a ski resort. There was a ski lift.

 去年、ホワイト山脈の別の場所に仕事で行ったのですが、山頂に登るのにスキーリフトで上がるかSUVで急斜面の悪路を登るしかなかったのですが、私とスラーバはSUVで、ジョーはスキーリフトで山頂と往復しました。なんか遊園地のアトラクションに乗ってるみたいで、面白かったです。

Last year, we had a gig in the different place in White Mountains and there were only two ways to go up to the top of the mountain; either by a ski lift or by a SUV. Slava and I took SUV and Joe took ski lift. The slope was really steep and SUV was going through narrow path. It was awesome!

Slava Tolstoy Quintet
Sergei Ioannisyan (Drums), Slava Tolstoy (Guitar), Hadar Orshalimy (Vocal)
...and Joe Kessler (Violin & Mandolin)

 3時間ほどダンスミュージックを演奏し、皆様にも喜んでいただきました。私もロックのみのギグは久々だったので、面白かったです。

We played three hours of dance music and people loved our playing. I have not played the gig with only rock music for a while so I enjoyed a lot.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!