3/29/2009

The Last Day of Virgin Mega Store in Times Square

 ヴァージン・メガストアが大幅縮小するらしく、アメリカのフラッグシップ・ショップだったタイムズ・スクエアー店が閉店しました。その閉店の最後の日に言ってきました。いやー、色々なマニアックなCDやDVDが置いてあったり、地下が映画館になっていたりして、面白い所ではあったのですが、ちょっと値段が高かったかな〜という気がしてました。あ〜あ、こんなビッグな店も店をたたんじまう世の中なのですねぇ。なんか、不況でどんどんエンターテイメント関係が切られていくのをつぶさに見ているような感じがします。

Virgin Megastore is reducing the business and the one on Times Square, which is the flagship shop in America, is closing down. I went there on the very last day, the last hour. They had so many CDs and DVDs and I loved the nerdy selections which only musicians would know. There was a movie theatre on the bottom floor as well. I enjoyed visiting the store, but, to tell the truth, everything was a bit pricy. I am sure that those prices on the tags were right prices and I think that was why they could not compete with Amazon and those those cheap online retailers. Sighs, even the big company like virgin is closing down nowadays. I feel like I am witnessing the decline of whole entertainment business.


 私が好きだったジャズ/ラテン/ワールド・ミュージックのあった地下2階のセクションは閉鎖されていて、すっからかんになっていました。ああ、楽器屋さんに行った帰りには必ず寄る場所だったのに……………

On the second basement, there was the huge section of jazz/Latin/World which I loved, but they are all gone now. I had always stopped by here after I went to music shops. Oh well.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!