3/16/2009

Recession

ブログというものは日記ですので、正直に書いてなんぼだと思っております。私、己の恥をあえてここでさらし、今後の自分自身の教訓にしたいと思います。

Blog is an open diary after all so I do not have to make up a beautiful story. I just keep jotting down whatever happened in my life on my blog. Now I confess my own disgrace and this entry will be something I will never forget.
私、この日まで16連休でしたぁ!
I had 16-day holidays!
 ああ、ごめんなさい!世間の真面目に働いている人たち、ごめんなさい!生きててごめんなさいいいいぃぃぃ!いや、私もね、頑張りたいんでっせ。働きたいんでっせ。私とて痩せても枯れても働き者の国、日本国の国民でございます。三大義務の勤労の義務は果たしたいと思ってはおるのでございますよ。 しかし、世の不景気がそれを許さない状況なのでございます。 しかも、この音楽業界で今一番ヤバいのは私のような中途半端な位置にいる技術屋タイプのミュージシャンなのですよ。譜面を読んで、その求められる音楽スタイルに合わせて正確に弾いて日銭を稼いでる我らの仕事がどんどん減っているのでございます。そりゃ、そこそこの技術が要求される仕事ですので、ギャラもそこそこ頂いて、そこそこの生活はできてました。それが昨今の不況のあおりでギグは減りに減り、二束三文で働く学生たちに仕事を奪われ、こんな赤っ恥の16連休という憂き目にあってしまったわけなのですよ。なんかリストラって中間管理職とか幹部とかの、ある程度給料をもらってる方々から切られていくというのを聞いたことがありますが、なんとなく私にも分かるような気がします。

 あああ、恥ずかしい。一平、汗顔の至りでございます。このような状況に陥ってしまった原因の一端はもちろん私自身にあることは自覚し、反省して、いま一平は穴を掘っているところでございます。

 また、土方と内装の仕事でもやるかな…………

Oh, I say sorry to the world! Sorry to all the people working earnestly. Well, please do not misunderstand me. I really do want to work. Who am I kidding. I am from Japan which workaholics are originated, but the world wide recession is hitting the good citizens in New York City including this little Japanese musician in the lower level of the society. I am (or was) making living by reading the charts, play the music in the right genre, smile, and get paid. This system is changing rather quickly though. Nowadays the music students are doing the same kind of job with lower quality with lower pay and I got 16-day holidays.

I am so ashamed of myself and I do realize that the 90% of the reason why I am where I am is caused by myself. As I wrote on the top of this entry, I am writing my own disgrace to make it a lesson to myself and never to forget. I must practice more, meet more musicians and get the gigs which are not replacable by students.

Illustration: イラそよ

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!