10/17/2009

WaFoo @ Staten Island Jazz Festival

Yuuki Koike (Flute)
Takeshi Asai (Keyboard)
Kazuo Nakamura (Bass)
Ippei Ichimaru (Shamisen, Cello, Percussion)
 WaFooの活動拠点であるスタッテン島でジャズ・フェスティバルに参加させて頂きました。おそらくジャズ・フェスに参加したのはこれが初めてだと思います。このコンサートは我々にとっては挑戦でした。我々の音楽は『ジャズのようなジャズでないような』感じなのですが、『ジャズ・フェス』というものに来ているハードコアなジャズファンの方々がどういう反応をするかは全くの未知数でした。ですが、演奏の後は会場に来ていたジャズ・ファンのお客さんにたくさんの拍手をいただきました。我々の疑問に答えが出た瞬間でした。WaFooにとって大変に実りあるコンサートでした。

Staten Island, New York is WaFoo's foothold, We just participated in the Staten Island Jazz Festival for the first time. Well, it was very first time for us to perform at any kind of jazz festival, period. That was our big challenge. Our music has a fragrance of jazz but not that much. We were not sure how the jazz funs were going to respond to our music. After our performance, the kind audiences gave us a round of applause. That answered our question. It was a very fruitful concert for WaFoo.



BACKSTAGE GALLARY----オマケ
 控え室で気持ちよ〜く熟睡してる岳史さん。まあ、フェスティバルはたいがい待ち時間が長いですからね。実は、もっと接写して笑える寝顔になってる岳史さんの写真があるのですが、それは武士の情けでここには載せないでおいてあげましょう。

Takeshi was in fast asleep at the green room. Well, we performers quite often have to wait for a long time at any kind of festivals. I actually have another close-up photo of him which is 200 times funnier but I won't put it in here. I have mercy on him. That's the way of samurai.


 控え室は隣りの教会の地下室でした。出演者たちがドアを開けるたびに外の風が入ってきて、確かにちょっと寒かったのですが、それにしてもゆうきちゃん、これはやり過ぎとちゃうんかい?ミシュランタイヤのお化けみたいになってます。

The green room was at the downstairs of the church right on the back of the music hall. The room was a bit chilly because the performers were going in and out all the time, and each time they open the door, the cold air came into the room. Yuuki, but weren't you exaggerating a little bit. You were turning a Marshmallow Man.


 お友達のバイオリニストのエリカ・キャピンさんとドラマーの小野麻衣子さんも出演されてました。で、同じく控え室で長いこと待たされてました。出番が我々より一つ前だったのですが、エリカのすんごい難しい曲をサラッと軽〜く弾いておりました。(麻衣子さんは我々が演奏中の写真をいっぱい撮ってくれました。麻衣子さん、ありがと〜)

Our friends, Erika Kapin the violinist and Maiko Ono the drummer, were also at the festival --- and also were waiting for a long time at the same green room. They went on the stage right before us and were playing Erika's super hard compositions like nothing. (Maiko kindly took a lot of pics while we were playing. Many thanks, Maiko!)


 フェスの後はブルックリンの食べ放題の寿司屋で、本当に食べ放題でした。やっぱりこれがなくっちゃね。

After the festival, we went to all-you-can-eat sushi in Brooklyn and literary did all- we-can-eat. This is the part we enjoy the most.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!