7/08/2009

At the hospital

 病院に行く事自体すんごい久しぶりだったのですが、今回行った病院では耳鼻科の先生に医学生らしき女の子が付いておりました。どうやら研修生のようでございます。その女の子に先に私を診断させて、後でその先生が私を診断して、授業でもするようにあーだこーだと説明しておりました。私が行った病院は低所得者救済用の病院ですし、すんごい安い値段で診察してもらえるので、別に私もこういう事にも協力を惜しまず、二人の診察を受けておりました。そしてその女の子が私の右の鼻の穴の奥を見て言いました。

 『ああ、鼻の穴が塞がってる!』

It was the first time in very long time to go to a hospital. There were a doctor and also an intern young girl. The doc let the girl do the routine check-up on me before he actually did the full-on medical examination and the doc looked like giving her a short lecture. The hospital was for low-income people and it was really cheep like the hospitals in Australia. Being the part of these lectures is one of the reasons it is so cheap. Well, whatever the reason, I am always cooperative to any kinds of teachers teaching their students. A little after, the intern girl said when she was examining my right nostril.

"Wow, it's completely closed!"

 そうでございます。私、若かりし頃、何年も音楽そっちのけで柔術、柔道、レスリングに明け暮れていた日々がございました。その時に日常的に怪我をしてまして、鼻の骨も2、3回折ったことがございます。その時に右の鼻の穴が塞がってしまいました。ま、格闘技に限らずスポーツをする人には、さほど珍しい事でもないはずなのですが‥‥‥‥

That's right. When I was young, I was spending most of my time training for Jiu-jitsu, Judo and Wrestling and was neglecting music for years. I got some kind of injuries literally everyday and I broke my nose a few times. As a result, the inner part of my right nostril is completely closed. I guess it is not so unusual for not only matial artists but all sportsmen and women, but......

 『すごおおい、もう一回見ていい?もう一回見ていい?』と、この若い娘さんは、35のおっさんの鼻の穴を何度もおっぴろげたくて仕方がないようす。うむむむ、恥ずかしいが泣く子と地頭には勝てぬ。若い医学生を育てるため、そして未来の医学の発展のために、私は鼻の穴を提供したのでした。市丸一平、花も恥じらう35歳。私は若い娘さんに鼻の穴をグニグニグニグニとされて、顔が真っ赤になってしまいました。

 それにしても、そんなにおもろい物なのでしょうか。私も見てみたいな。

"OH MY GOD!! Can I see it again? Please! Please!"

This young girl was so eager to open wide the 35-year-old guy's nostril. Well, I was embarrassed but that was for the future of a young doctor and for the development of medicine in America. I provided my nostril. Ippei Ichimaru, Sweet 35. Young girl gazed inside of my nostril, brushed me right up.

Is it really that interesting? Gee, I want to see it too.

Illustration: もずねこ

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!