4/03/2008

Sarina Suno Quartet Concert @ Thailand Cafe


 昨日と同じ場所とメンバーでギグです。バンドメンバーとの20時間ぶりの再会し、コンサートに望みます。昨日のBGM的な音楽ではなくコンサートなので、音量も大きく、もっと過激な演奏もやります。
 コンサートは成功に終わりました。お客さんもいっぱい来ていただきました。コンサートを観に来ていただいた方々、本当にありがとうございました。この動員数の多さはサリナちゃんとハラが頑張って宣伝した努力のたまものでもあります。2人にも感謝するとともに、私もこういうところは見習わなくては、と一人自らを省みました。今回のコンサートの反省点は、私がアンプを持って来なかったという事です。前回と前々回のコンサートにアンプを使わなかったので、今回も使わないだろうと勝手に思い込んでしまいました。次回からは、たとえ使わない可能性があってもアンプは持ってくることにしましょう。
 この日は私はコンサートの前もセットの合間もずっとベースを弾いてました。と言うのも、気持ちのいいスイング感が出なくなってしまったんです。ドラムのローネンは「ただの気の持ちようだよ」とは言いますが………。あ〜あ、私、またスランプ期に入ってしまったのかもしれません。まあ、人生七転八起と言います。頑張ります。

We had a concert at the same place with the same band members as last night. We were reunited and joined force after 20 hours of absence at Thailand Cafe. Unlike the last night, there were a lot of audience. We all thank to the people who came to the concert for their support and I thank Sarina and Hara for their countless hours of advertising, emailing and calling people. I really should follow their good example for my own projects. The only regret of today's show was the volume of my bass. I didn't bring my bass amp because I didn't use it on the last concert and on the one before. That was my mistake.
I was practicing before the show as well as on the intermission. For some reason, I can't swing as I could before. I hope I'm not going into slump period with low self esteem again. There is a saying in Japanese which goes "even if you fall down seven times, raise eight times." Okay, I'll punch it through.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!