4/20/2008

WaFoo outside of WaFoo: Richmond County Orchestra concert

 我々WaFooのように様々なスタイルを盛り込むバンドは、他のジャンルの音楽のプロジェクトに参加して、そのスタイルを学ぶことが必要不可欠です。それをし続けることにより、我々独自のスタイルをさらに深いものにし、また、独特のものにすると信じています。

For the band like WaFoo, which involves lots of different styles of music, it is imperative to keep playing and learning diverse genre of music. Each member of WaFoo is participating in different projects outside of WaFoo and I believe that this discipline is going to make WaFoo's music deeper and more original.

 スタッテン島を拠点にするクラシック音楽のリッチモンド・カウンティー・オーケストラ(RCO)はそのプロジェクトの一つで、一雄さん(コントラバス)とゆうきちゃん(フルートとピッコロ)と私、一平(チェロとコントラバス)の3人が参加させていただいてます。今日はそのRCOのコンサートがセント・ジョン大学でありました。今回は残念ながら一雄さんはスケジュールの都合で参加できなかったのですが、ゆーきちゃんと私が参加させて頂き、モーツァルトとワーグナーとチャイコフスキーを演奏しました。私も長い間参加できなかったのですが、今日は半年ぶりの出演となりました。今回のコンサートは高校生バンドのAFTER EFFECTとの共演でした。

Staten-Island-based classical orchestra, Richmond County Orchestra, is the project which three of WaFoo members are participating in: Kazuo (Contrabass), Yuuki (Flute & Piccolo), and me Ippei (Cello & Contrabass). Today, the concert of RCO was held at St. John's University. Although Kazuo could not participate this time because of his tight schedule, Yuuki and I performed some Mozart, Wagner and Tchaikovsky with RCO. I myself had not been able to perform with RCO for six months. This concert was a joint concert with the high school jazz band After Effect.

 コンサートの後は3人でニュージャージーのチーズケーキ・ファクトリーに食事に行きました。チーズケーキ以外の物を初めて食べましたが、美味しかったです。

Three of us went to the Cheesecake Factory in New Jersey. I had something other than cheese cake in there for the first time, but it was delicious.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!