2/24/2009

Berklee College of Music Award Ceremony @ Prudential Skywalk

 この日はインターナショナル・ストリング・トリオで久々に我が母校バークリー音楽院がらみの仕事でございました。ボストンで2番目に高いプルデンシャル・タワーのスカイウォークという大変に眺めがいい会場でのギグでございました。バークリーの先生や職員さんたちの勤続ウン年を表彰するという式典だったのですが、ここで驚きの新事実が発覚。この式典で私と同期でバークリーに入った女の子が勤続10年で表彰されてました。ええええ!?私が卒業してから早11年。という事は卒業した翌年にはもうバークリーで教えてたってことですかい?確かにこの子、昔から真面目だったからなぁ。私の場合、卒業した翌年なんか心が荒みきってて、音楽を本気でやめようと思って、柔術を始めた頃ですよ。いや〜な1年でした。長〜い1年でした。

 うわー、すごいなー。なんか、同期に入社したヤツが係長になって課長になっていくのを遠くで見ているヒラの窓際社員のような心境でございます。ああ、早く自分の好きな音楽だけを演奏して、世間並みの生活ができるぐらいにはならなくちゃなぁ。

The International String Trio played for the award ceremony for my alma mater, Berklee College of Music. The ceremony was held at the Skywalk in the second tallest building in Boston, Prudential Tower. The view was really nice from 50 stories up from the ground. This ceremony was for the instructors and other workers for the years of service. Actually I met one of my old classmates at Berklee and she was awarded for 10 years of service. T-t-ten years!? We both graduated from Berklee 11 years ago, that means, she was already teaching at Berklee in the year after our graduation. WHAAAAAAT!? Well, she was a hard worker when she was still a student. No wonder she was already qualified to teach a class at Berklee only one year after her graduation. In my case, the year after the graduation was hell. I was so fed up with music business and business music, then I seriously thought of quitting music. That was when I picked Brazillian Jiu-jitsu. Oh I don't want to remember!

Luckily Jiu-jitsu somehow saved a little musician in me and I am still in this business. My next goal is to make normal-level living by just playing what I like.


International String Trio
Ben Powell (Violin)
Slava Tolstoy (Guitar)
Ippei Ichimaru (Bass)

上の写真は普通すぎるので、何か面白いことをやれ、と言われました。
Somebody said that this photo was to normal so do something funny.

 んで、こんなことやってまいました!ああ、子供の頃、私はこういう大人だけにはなりたくなかったのに。

I am biting my bass! I hope this is funny enough for y'all. No wonder I couldn't get a teaching gig at Berklee.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!