2/01/2009

Left on Red

Liah Alonso (Vocal, Guitar)
Kelly Halloran (Vocal, Violin)
(On this photo, the instruments are reversed)
 お友達のケリーとリアのユニット、レフト・オン・レッドのライブを観に行ってきました。長いこと知り合いです。初めてケリーに会ったのは、まだケリーがマサチューセッツの片田舎に住んでいた頃です。我々のライブに観に来たのが14歳の頃、そして初めて一緒に共演したのは16歳だったと思います。それから一緒にライブもやレコーディングをやってきました。私は彼女のご家族にも家族ぐるみで本当にお世話になっていて、2007年のクリスマスは彼女の家で過ごさせて頂きました。私の人生の中で最高のクリスマスでした。いつか暖かい家庭を持ちたいと心から切望する私にとっては、彼女の家庭はまさに理想の家庭で、私の人生の到達点なのであります。

I went to see my dear friends, Kelly and Liah's unit Left on Red live in the Financial district in Manhattan. I have known Kelly for long long time. When she first came to the gig I was playing, she was only 14. I played with her for the first time when she was 16. I have been playing with her in several concerts and recordings since then. I also have had the pleasure of being friends with her family and I spent the Christmas of 2007 with her family. That was the best Christmas in my life. I always have had a dream of having a warm family since when I was a kid and her family is my ideal goal.

 前々回のレフト・オン・レッドのレコーディングに参加させて頂いたのですが、その時に較べてさらにまとまりが出て来てます。レコーディングの時から今まで無駄に時間を過ごしていなかった証拠ですね。素晴らしい。

 昔は全然弾けなかった子が、今は一人のアーティストとして深い演奏を聴かせてくれます。音楽家の成長とは、なんとも不思議な気分がします。

I participated in the recording of Left on Red a couple of years ago and their artistry has much matured since then. They did not spend time doing nothing. Splendid!

Kelly couldn't even play straight when I met her and now she is playing gracefully.

The growth of musicians is truly a wonder.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!