2/22/2009

Kenji Kikuchi Quartet @ The United Parish of Upton

Kenji Kikuchi (Flute, Tenor Sax, Clarinet)
Ben Cook (Piano)
Ippei Ichimaru (Bass)
Miki Matsuki (Drums)
 この日はボストン近郊の教会で演奏したのですが、私、ちょっと綱渡りをしてしまいました。教会に朝の8時に集合だったので、前日のコーディーのギグが終わってからアワてて片付けて道へと踊り出て、バス停へと夜のチャイナタウンを走りました。そして、ギリギリでニューヨークからの最終のバスに乗り込むことに成功。深夜3時を過ぎてボストンに着き、誰もいないニューベリー・ストリート(ボストンのお洒落な場所で原宿のような所)を1時間ほど歩いて、健司さんの家に着きました。でかいベースを運んでいた上にアンプも背負っていたので、着いた時には汗だくでございました。健司さん、変な時間に起こしてしまって申し訳ありませんでした。

 演奏は健司さんと三季ちゃんとベンとのカルテットで楽しいギグでございました。やっぱり腕のいいミュージシャンたちと演奏するのは気持ちいいものでございます。

 演奏の後はみんなでパンケーキをご馳走になりました。大変に幸せな気分でございました。苦労してボストンまで行った甲斐がございました。ほっほっほ。

I walked a bit of a tightrope for this gig. I had a gig with Cody in New York on the night before and, as soon as the gig is over, I jumped out to the street and ran to the bus stop to catch the last bus bound for Boston. I almost missed it but I caught it. The bus arrived in Boston after 3am, then I walked through the Newbury Street, which is the most happening street in Boston if it was a daytime. One hour later, I finally reached Kenji's hang. Hey Kenji, sorry for waking you up in such a strange time.

The gig was so much fun playing the quartet with Kenji, Miki and Ben. I always feel great after playing with good musicians.

We all ate lots of pancakes at the church after the gig. I was so happy. All the work to come to Boston from New York was all paid off. Ha-ha.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!