2/03/2009

International String Trio Rehearsal @ Berklee College of Music

 このエントリーはこのブログを読んでくれてるであろうバークリー音楽院の同窓生には必見でございますよ。私、久々に古巣であるバークリー音楽院に戻って来ました。バイオリンのベンがまだ在校生なので、リハーサルのために部屋を取ってくれました。それではご覧下さい。

This entry is totally dedicated to my fellow alumni of Berklee College of Music. I came back to the old nest after a long long time. I think the last time I came here was about 7 years ago. Ben, our violinist, is still a student of the college (and a pupil of our beloved Prof. Hal Crook. Oh I love that guy. Do you guys know that he plays drums now?). Our Benny boy booked a room for rehearsal and I took advantage of this opportunity to take lots of photos of Berklee and show them to you guys on my blog.

 ボストンは夜になっても大雪でございました。いや、これくらいでは、ボストンではむしろ小雪でございますね。卒業して世界中に散って行った同窓生の皆さん、雪が吹雪いていた方がボストンらしくていいでしょ。
It was still snowstorming at the night. I think it was rather a light snow in Boston-scale. Berklee with snowstorm...... What a perfect look to remember our college!

 ってな感じでございます。感想を言いますと、なーんにも変わっちゃいませんね。入り口の脇にあったミュージック・シンセシスの部屋が変わっていたぐらいですかね。あとは昔と同じでした。なんか期待して損しました。

That's about it. My impression was that it was about the same with what was there 14 years ago. Nothing has really changed. Only thing I noticed was the Music Synthesis rooms on the right side of the entrance had been modified to something else. I was expecting lots of gadgets and some cool electrical stuff in everywhere.

 ところで、ここで卒業生たちに問題です。私が入学した95年は学費が1セメスター(半年分)で5500ドルでした。ではこの次の2009年の秋セメスターの学費、ハウマッチ?

 皆さん、ビビリまっせ。

 では正解は…………

 な、なんと14,600ドル!!

 私、宇宙にぶっ飛んでしまうほど驚いてしまいました。もう、医大並みの学費ですな。っていうか、これだけのお金があったら、医者か弁護士か政治家になりますよね。今だったら絶対にこの大学に来れませんでした。うわー、こんな事初めて思いますが、早めに生まれてて本当に良かったわ。

Pop quiz to the alumni. I entered Berklee on 1995 and the tuition was 5500 bucks a semester in those days. Well, guess how much the tuition costs for a semester.

Your heart is jumping out from your mouth.

Are you ready.....

The answer is....

14,600 bucks!!

I was so surprised and almost flew out to the space. The cost of tuition rivals medical school's tuitions. If I had this much money, I would have been a doctor, a lawyer or a politician. There is no possible way for me to enter this college now. This is very first time to think this way but I am so glad that I was born early.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!