2/23/2009

Boston Public Library

 この日はボストンで仕事がない日でございました。なんでしょう、自分の家では何十時間でもゴロゴロできるのに、人の家でゴロゴロしていると罪悪感を覚えます。なので、この日は1日中ボストン図書館に行ってました。

I was in boston but I did not have a gig on this particular day. At my apartment, I can do nothing and being a couch potato for tens of hours but I feel guilty by doing nothing at my friend's place, so I went to the Boston Public Library and spent most of the day in there.
 外国に住んでいますと、時々、日本の珍妙なものを目にします。この日も衝撃の本を発見してしまいました。この超巨大なボストン図書館には日本語の蔵書も外国語セクションの中に多少ございます。その一角の写真なのでございますが、真ん中の青い背表紙の本にご注目下さい。そこには『野口五郎写真集』と書かれています。私、思わず大爆笑してしまいました。ここが『笑ってはいけない温泉宿』とかだったら、ケツに吹き矢が10本ぐらい刺さっていたと思います。(ところで皆さん、最新作の『笑ってはいけない新聞社』見ましたか?私、笑い死ぬかと思いました)。この明らかに場違いな本は、おそらく30年ぐらい前にファンの女の子が日本からわざわざ持って来て、図書館に寄付したのでしょう。それからずっと地球の裏側のこのボストン公立図書館という大真面目な場所に30年間コレがあったのかと考えると、もういっぺん、のけぞって大爆笑でございます。

Living in a foreign country, I sometimes find out weird Japanese stuff. The blue book on the middle says "Goro Noguchi Photo Collection." He was a big idle figure in Japan in 30 years ago. This book was the weirdest thing I see on the other side of the globe. I burst out laughing at a quiet library. I couldn't help myself.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!