2/23/2009

Trident Booksellers & Cafe

 トライデントという本屋兼喫茶店でございます。私にとっては大変懐かしい場所でございます。私がアメリカに来た95年当時はスターバックスもないどころか、喫茶店というもの自体が日本ほどはなかった時代でございました。ここは珍しい『喫茶店』であり、しかも本の虫の私としては、本屋と喫茶店が一体になってるということがすんごいオシャレな感じがしまして、一種のあこがれをもっておりました。私、学生時代はコーヒーを買う金もないぐらいクソ貧乏だったので、ここに来る事もほとんどなかったので、今は高嶺の花に手が届いたような思いをさせてくれる所であります。

 ここで健司さんと遅い晩飯を食べながら、音楽に夢中になっていた時代の話に花が咲き、ずーっとずーっとダベっておりました。

This is Trident, book store/Cafe. This combination is not unusual any more, but in those days in 1995 when I just came to America, I hardly ever saw cafes in Boston, much less to say nothing of a bookstore/cafe. For the bookworm like myself, this combination of a bookstore and a cafe was so stylish and hip. Well, I was flat broke when I was a college student and did not even have a money to get a cup of coffee so I actually had come here only a few times in the college years. It is 14 years later and I still long to visit this cafe.

I and my buddy, Kenji, had a late dinner in here and talked about the time when we were completely absorbed in music.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!