10/19/2008

International String Trio @ Chatham Bars Inn

バスに揺られること4時間。今週もまた遠路はるばるボストンに出てきました。ウェディングシーズンも終わり、これがボストン近郊では今年最後のウェディングの仕事になります。景勝地として知られるケープ・コッドでのギグでしたが、さすがに季節はもう秋。この北国ではすでに紅葉よりも落ち葉が目立つようになり、ここは冬の気候になりつつある季節外れの観光地です。当然のごとく、私はその景観になんの期待も持っていませんでした。ですが、ギグの合間に窓の外を見てハッとしました。『なんちゅう、空の色じゃ!』私はカメラを持って外に出ました。目に映る全てのもの、砂浜から波に至るまでが夕暮れに反射して美しく印象的な赤紫色に染まっていました。幻想的な風景でありました。

I came to Boston spending four hours in a bus. This is the end of the wedding season and this gig would be the last wedding gig in Boston area this year. The wedding was held in Cape Cod which is famous as a picturesque place, but it was already in the middle of Fall. This summer-resort in northern State had more fallen leaves than the ones still on the trees. It was a view of the beginning of Winter and I, as a matter of course, did not expect for a scenic view.

Then at the break in the middle of the gig, I saw the outside of the window and was surprised. "What a color of the sky." I grubbed my camera and run out to the outside. Everything in my sight was dyed in the most beautiful and impressive red-purple --- beach, waves and everything. There was an air of fantasy about the scene in front of me.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!