10/11/2008

International String Trio in Cambridge, MA

 この日はボストンの隣町のケンブリッジにあるホテルでユダヤ教式の結婚式です。いやー、豪勢な結婚式でございました。これがボストンでは今シーズン最後の結婚式になります。景色も良ければ、賄いも美味しかったです。ほっほっほ。

We had a Jewish wedding gig at a hotel in Cambridge which is right next to Boston. That was a real luxurious wedding. This gig is the last wedding gig in Boston. The view was good and the food was good. Ha-ha.
 ただ、実はセットアップする場所がなくて、結構な人通りがあるドアの真ん前にセットアップするしかありませんでした。案の定、私はドアを通ろうとする人たちがドアを開けるたびに背中や後頭部をぶつけられ、私のストレスメーターの針はぐんぐんとレッドゾーンに近づいていきます。もちろん、ドアを開けた人に罪はありません。そんなに人が絶えず出入りしているドアの前で、ミュージシャンが演奏しているなどとは誰も思わないでしょう。どちらかと言うと、そんな所に立っている私の方が悪いのです。なんとかギグを終えたものの、とうに針はメーターを振り切っておりました。私はぶつけようのない怒りを抱えたまま、他のメンバーたちに当たり散らして迷惑をかけないように、そこらをウロウロとしていました。

その時、素晴らしいグルーブが隣の会場から聞こえてきました。次のバンドが演奏をし始めましたのです。ラッキーなことに、そのバンドはLegit(レジット)というボストンでは有名なパーティーバンドで、私がまだボストンのパーティーバンドに入っていた頃に何度か顔を合わせたことがあります。リズムもソロもパワフルで楽曲の一曲一曲の完成度も高く、立て続けに3曲も聴いてしまいました。聴き終わった時に、私の心は晴れ晴れとしていたとは言えませんが、重くもありませんでした。頭からは血が下がっていました。

 音楽の力って凄いですね。嫌なことも、いい演奏を聴いている時は忘れさせてくれます。そんな事を再確認したギグでありました。

At the same time, this gig was a bit of a challenge for me in self-controlling. We did not have much room to set up and the management told us to set up right in front of the door which lots of people go in and out all the time. Bad things were bound to happen but I had no choice. Sure enough, my back and the back of my head are hit by the big heavy door each time people open it. My stress meter was clicking up a bit by bit and dangerously closing to the red zone. I am not blaming on anybody. It was not the fault of the people who opened the door. I should not be standing in front of the door from the first place. The gig ended an hour later. The pointer of the meter had already wavered the maximum mark long time ago. Immediately after the gig, I started wondering around just because I did not want to take it out on the band members.

Then I heard a great groove. The band in the next hall started playing. I just lucked out to catch the performance of one of the most renowned party-bands in Boston, Legit. I had come across with them several times when I was still doing a party-band. Their rhythm and solos are so powerful and each tune was really refined. I listened to three tunes straight and I enjoyed every second of the performance of well-experienced professionals.

After I heard it, I could not say I forgot all the troubles I had an hour ago, but my heart was not heavy either. The forest fire in my heart was brought down to a fire of a match. The power of music is splendid. You can forget any of the bad experiences you had when you hear good music. I reconfirmed it today.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!