10/31/2008

Oden party with WaFoo

 世間ではこの日はハロウィーンですが、私にとっては待ちに待った、おでんパーティーの日でございました。言い出しっぺは私で、WaFooのメンバーにビジネス・ミーティングをしようと偽って、ついでにおでんでも食べようという事になっていました。というわけで、メンバーみんな仲良く、ミツワというニューヨーク近郊の日系スーパーマーケットに買い出しに来ました。

To everyone in the States, it was the day of Halloween, but to me, it was the day of oden party with WaFoo. Oden is very traditional Japanese winter dish and the most important point is that you have to eat it with a lot of people. It was my idea to get together and do the business meeting with the band and, while we are together, I suggested to eat oden. That was my master plan to eat oden; I didn't care much about the business meeting. Anyway we got together at Mitsuwa, the Japanese super-market, to get everything we need for oden.

 ニュージャージー州のハドソン川沿いにあるミツワからのニューヨークの風景。
Looking to New York City from Mitsuwa located right by the Hudson River.
 みんなで昼ご飯を食べて、やいのやいの言いながら買い出しも終わりました。私はさっさと家に帰っておでんを食べたかったのですが、がっつりビジネス・ミーティングをやらされてから家に向かいました。チッ、私が言い出しっぺなので文句は言えなかったのですが、それにしても、みなさん真面目ねぇ。私はお預けをくらった犬の状態で家路に着きました。

We ate lunch together then did our shopping. After we got what we needed, I wanted to run back to the house with the light speed and eat oden but we did full length of business meeting at a coffee shop before we headed home. Since I was the one who mentioned the meeting, I could not say things like "hey, let's skip the meeting and go eat." Oh well, everyone was so hard working person. I was so hungry though.
 家に着いた時は外はもう真っくらでした。ミーティング、長過ぎやっちゅーねん。さっそくリーダーでベースの一雄さんとフルートのゆうきちゃんが準備をしてくれまして、シンセの岳史さんと私の4人でおでんの鍋を囲みました。この日は残念なことにドラムのアホゆたかは日本にツアー中で、書家の早苗さんは仕事のため欠席でした。

 おでんは最高でございました。卵も大根もガンモもゴボ天も、そして餅きんちゃくも最高でございました。ついでにマグロの炙りも七輪で作ったのですが、そちらも大変にデリーシャスでございました。
When we got to the house, it was already dark outside. Well, we did only a bit of shopping after the lunch but could not come back while the sun was still up, that means the meeting was too long! Anyway, Kazuo (leader, Bass player) and Yuuki (Flute) prepared oden quickly, and Takeshi (Synth) and I joined with them. Yutaka (Drums) and Sanae (Calligraphy) could not make it unfortunately.

The oden was super excellent. It hit the right place. We also made grilled tuna, also excellent. I enjoyed every bit of it.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!