10/22/2008

Sarina Suno Quartet @ Thailand Cafe

Sarina Suno Quartet
Sarina Suno (Violin)
Hara Garacci (Guitar)
Ippei Ichimaru (Bass)
Rohin Khemani (Drums)
 本日3本目の最後のギグはいつものタイランド・カフェでのギグです。1セット目が終わり、最近、娘さんが生まれたローインにメンバーの3人が誕生祝いのプレゼントをして、それを見ながら談笑しておりました。そして休憩を終え、そろそろ2セット目を始めようかという時に、私は大変な事をやらかしてしまいました。このレストランは天井が低く、照明もかなり低い位置にあるので、私はベースをぶち当てないようにと、今まで気をつけてはいたのですが、この日、とうとうやってしまいました。ベースを持ち上げた瞬間に照明のガラスのホロに当たって、砕き割ってしまいました。あ〜あ、ついにやっちゃった、などと思っていましたが、話はここで終わりません。砕け散ったガラスの破片のすぐ側でサリナちゃんが顔に手を当てて立ち尽くしてます。その時、破片がサリナちゃんの顔に当たったんだと思いました。心臓が止まるかと思いました。

「ギャアアアアア、サササ、サリナちゃん大丈夫!?』

 私はあわてて確かめるようにサリナちゃんの顔をのぞくと、顔は無事だと言います。ただ、破片が落ちた真下に、サリナちゃんのバイオリンがありました。サリナちゃんは怪我をしなかったものの、大切なバイオリンに傷をつけてしまいました。サリナちゃん、本当に本当に本当に本当にごめんなさい。彼女に当たらなかったのは良かったものの、楽器を傷つけてしまったのは同じくらいに悪いです。私にはただひたすら謝る事しかできませんでした。だあああ、本当にごめんねえええ!

The third gig of the day is the usual Thailand Cafe gig. After the first set, Rohin opened our presents for his new born daughter and we were having a present chat in a relaxed mood. Then I made a major blander. The restaurant has a low ceiling and the lighting hanging from there are even lower. I was always being careful not to knock it down with my bass. After all, I did knock down on this day. I was feeling bad but my story does not end in here. Sarina was standing right next to the fragments of the broken glass cover of the lighting with her hands on her face. I immediately thought that the fragments hit her face. My heart almost stopped.

"GYAAAAHH, S-S-SARINA, ARE YOU ALRIGHT!?"

I was flurried and looked at her face. She said that she herself was fine but unfortunately there was her violin right beneath the lighting. The fragments did fall on her precious violin and left some scars. Sarina, I am so so so so sorry. I was glad the fragments did not hit her but this is as bad. Only thing I could do was to apologize. Aaarrgh, I'm sorry Sarina!!

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!