8/07/2008

Back Bay Fens - Rose Garden

 この日は1日オフだったので、車を修理に持って行っている間、バック・ベイ・フェンズという公園で散歩をしておりました。この公園は松坂や野茂で有名なボストン・レッドソックスのホーム・グラウンドであるフェンウェイ・パークから目と鼻の先で、私の母校のバークリー音楽院からも近い場所にあります。私自身、この公園の近くで4年間ほど住んでいました。でも、大学生の頃は学校で忙しくて、あんまり来ませんでしたねぃ。

 久々にこの公園に行くと、鴨の群れが道路を渡っていたりしていて、都会には似つかぬ、なんとものどかな風景でございました。

I had a day off, so I went for a walk to the Back Bay Fens before picking up my car from a mechanic. The park is close to the Fenway Park, the home ground of Boston Red Sox, and also is close to my old college, Berklee College of Music. I used to live two minutes away from the park for four years, but I was too busy to come to the park and spent time when was a college student.

I came here for the first time in a long time. I saw a flock of geese walking across the street. It was a nice peaceful scene in a city.

 そして一番の発見はバラ園がある事でした。私、前述したようにこの公園から歩いて2分の所に4年も住んでいたにも関わらず、こんな素晴らしいバラ園があることを、ついぞ知りませんでした。まったく、お恥ずかしいかぎりでございます。

The biggest surprise for me was the Rose Garden. As I wrote I had lived by the park for a long time but I have never known such a great rose garden existed. Oh well, I'm so ashamed of myself...

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!