8/03/2008

My metronome

 メトロノームの電池が切れて動かなくなりました。これは私にとって、けっこう嬉しい瞬間でもあります。ああ、一平、頑張って練習したな、とちょっとひたれる瞬間なのでございますよ。ほーっほっほっほ。さっそく電池を買って来て、新しいのを入れてやりました。さて、では今日も練習を始めるとしましょうか。メトロノームに新しい電池が入り、元気一杯にビートを刻んでくれるはずなのですが、あれ、ウンともスンともいいませんね。あれ?おや?なんで?…………

ヒィィィィ、壊れたあああああ!!

 と、電池ではなくメトロノームその物が壊れていた気付いたのは、その時でありました。4年間お世話になったメトロノームでしたが、どうやら昇天してしまったようでございます。でも逆にこんな小型の電化製品が4年間ももったのは新記録か。メトロノームさん、私はあなたのお陰でここまで上達できました。ありがとうございました。友人たちよ、もしも私が上達してないと思うのであれば、それは私が悪いのではなく、メトロノームさんが悪いのです。分かりましたね。

 コルグのTM-40というのを使っていたのですが、他にめぼしい機種もなかったので、また同機種を買う事にしました。また長い付き合いになりそうです。

My metronome ran out of battery. This is one joyful moment for me. I can think back and be proud of myself that I had practiced really hard. Ha-ha. I put new batteries in and was about to start practicing. Wait, why isn't this thing working? Hmm? Eh?

SHOOOOT! IT'S BROKEN!!

That was when I finally realized that, not the batteries, but the metronome itself was cooked. Oh well, my metronome was on its last legs. I had used it for about four years so I would say it had a long life. Mr. Metronome, I could improve a lot because of you. Thank you very much, My friends, if you think I'm not improving, it's not my fault; it's Mr. Metronome's fault. Do you understand?

What I was using was Korg TM-40 digital tuner/metronome and I decided to buy the exact same metronome because it has been so good. It is going to be my side again for long years.

Illustration: 牛飼いとアイコンの部屋

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!