8/05/2008

International String Trio @ Seaport World Trade Center in Boston

 ワタクシ、本日より6日間ボストン方面でギグでございます。まあ出稼ぎでございますよ。貧乏旅芸人の私は安賃金のために働いて働いて働きぬかねばならないのですよ。ああ、野麦峠。ああ、女工哀史。ああ、蟹工船。私はこの肺結核に犯された体を引きずって、ベースを車に積みこんだのでありました(うそよ)。

 そんな実写版プロレタリア文学の私は、今日も労働基準法を尻目にボストンへと旅立ったのでありました。今回の旅も仕事が目白押しで、目の回る忙しさになる事でしょう。基本的人権の尊重はどこ吹く風でございます。まー、とは言え、今日の仕事自体は楽しいギグでした。今日は去年もやった薬品業界の見本市での仕事です。その出品者の一つの企業に雇われて、ブース内で演奏しました。ようするに我々が客寄せパンダになるわけですね。その会社は製品開発するさいに使う精密機器を売っているらしいのですが、なんでも一台1億円ぐらいするらしく、それを去年は7台ほど売ったと言っておりました。そんな高価な機械をドーンと売ってるなんて、1年に五千円の仕事を200本やって綱渡りをしてる私とは、測る物差しが違ってますね。フンッ、ブルジョアがなんぼのもんじゃい。
 ま、客寄せパンダの役割は十分したらしく、方々のブースから我々の演奏を見に来ていただきました。また来年も雇って下さいね。ブルジョアを否定するような発言をしてしまいましたが、そんなことありません。ブルジョア大好きです。お金持ち大好きです。お金が好きです。現金がいいです。一平は腹が減りました。

I will be in Boston for next six days doing corporate gigs and wedding gigs. Basically I'm becoming a migrant worker for a while. I am a stone-broke itinerant musician and I'll do whatever I have to do. Oh boy, This is going to be one tough trip, but also by doing this short tour and making a bit of a saving, I will be able to stay home and practice what I love.

Today's gig was at Seaport World Trade Center in Boston. There was a conference of pharmaceutical companies going on in there. We are hired by one of the exhibitors whom hired us last year. We'll be an attraction at the booth and it worked last year. The company is selling a cool automated machine which is used to develop new medicine. They were showing the video of it and it was so cool. The machine has some kind of a robot arm and it picks up the containers, shakes them, mixes them, empties them and what not. I had fun just watching the video. They said that the machine costs a million bucks and they had sold seven of them last year. Wow, I'm working hard and doing about 200 of 50-buck gigs a year to make both ends meet. It's totally different scale.
I think our job was well done and attained our first objective which was becoming the eye-catcher for the people walking by. I hope they'll hire us again next year too.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!