9/28/2008

Guchi (Some Grumbling)

So sorry.

 バーモントでのギグの後に8時間運転してニューヨークに帰ってきました。長かったっす。バーモントで日が沈んで暗くなり始めた頃に出発して、ニューヨーク近辺に来た時はすでに朝のラッシュが始まってました。しかもこの前に8時間運転して現地に行って4時間働いてますからね。でもね、そんな事よりもまた降り掛かって来たのでございますよ、別の災厄が。朝からずっと大騒ぎだったのでございますよ。その全てを書いたらね、皆さんの髪の毛真っ白になりますよ。前日から続いた、この超濃縮された厄日。本当にいろいろな事がございました。『事実は小説より奇なり』です。24時間ぶりに家に帰って来て、疲れきった私はふとある事実に気がつきました。

『昨日からまだ1日しか経ってないの?』

 この私の気持ちが分かるのはジャック・バウアーマクレーン刑事ぐらいのもんでしょう。実はこのエントリーの更新が遅れたのはグチを書かないと決めていたブログにグチしか書けなかったので、書いては消し、書いては消しの繰り返しだったからです。ご心配をかけた親族、及び友人の方々、大変失礼いたしました。

I arrived to New York after eight hours of driving from Vermont. It was bloody long. I left Vermont when dusk was deepening and, when I was reaching New York, the morning rush hour was already starting. Of course this long-driving was after I drove eight hours to get to Vermont and worked for four hours.

These tiring things, however, were NOTHING. I had experienced several catastrophes on the top of the catastrophes I had undergone on the day before. You will cry if I write everything. Fact is stranger than fiction. That was a hyper-condensed bad day. When I came back to my place after 24 hours of absence, I just realized something.

"Only one day had past since yesterday."

Only Jack Bauer and John McClane would understand how I feel right now.

I apologize to take such a long time to renew my blog. I set a rule that I would write only enjoyable things but, for this entry, I could not write anything enjoyable and was kept writing and erasing again and again. I might be going to erase this whole entry soon. I apologize to my friends and families whom I made worried. I didn't mean to do that.
Please come again.

Illustlation: もずねこ

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!