9/20/2008

International String Trio @ Temple Beth Avodah


 また二日間ほどボストンです。ボストン郊外のニュートンのユダヤ教の教会でバー・ミツバー(ユダヤ教の13歳の成人式)のパーティーでした。けっこう盛大なパーティーで150人ぐらい来ていたのではないでしょうか。子供用にゲーセン並みのビデオゲームが3台も並んでおり、その他にも遊び道具がいろいろと揃っていました。

 私の13歳の誕生日といえば…………まだ日本にいて中学1年生の頃ですね。あ!思い出しました。私は当時ブラスバンドに青春を燃やす若き獅子で、ユーフォニアムという小型のチューバを吹いておりました(『午後の紅茶』のCMで蒼井優さんが『イッツ・ア・スモール・ワールド』を吹いている楽器がユーフォニアムでございます)。ハ〜、今思えば、あの頃が一番純粋に音楽を楽しんでいた時でしたねぃ。今でこそ、こんな『なんちゃってミュージシャン』という変わり果てた姿になってはおりますが、中1の頃は恥ずかしいほどの純粋さで、半ば狂ったように美しい音楽を追い求めておりました。私はブサイクで勉強もできず、女の子にもモテない、思い出してもクソ面白くもない青春を送ったのですが、そんな中でたった1年間の光輝く時期、自己催眠どころか自己洗脳をして音楽だけを愛した時でした。ああ、懐かしいですねぃ。さて、話題を戻しましょう。問題のその年の誕生日なのですが、確かトランペットのかわいい先輩とかトロンボーンのかわいい先輩から、なにか貰った記憶があります。(なぜこんな事を覚えているのかと言うと、私の34年の人生においてかわいい女の子から何かもらったのは、この時と高校の時にオーストラリアに留学した時の2回だけだからです)。はて、何を貰ったんだっけかな?うーむ、さすがに21年も経つと思い出せんわ。シャーペンとかだったかな?何を貰ったにしても、すんごい嬉しかったのは覚えてます。

I'll be in Boston for next two days. Today, I went to a synagogue in Newton, Massachusetts for a Bar Mitzvah (Jewish 13th birthday) gig. It was unexpectedly a huge party and I think there were 150+ guests in there. The entertainment section was very impressive too. Three musicians, that's us, were playing nice Jewish music all the time and there were video games and small basket ball game and air hockey thing and what not.

Well, I can not stop thinking how my 13th birthday was like. I was still in Japan and was in the freshman year in a junior high school in Tokyo. Yes, now I remember. I was a member of the school brass band, playing the euphonium which is the down-sized tuba. Come to think of it, that was when I was enjoying music the most innocently in my life. I was insanely longing for beautiful music. I was an ugly and not bright kid which made me pretty unpopular among the girls, and I spent bloody painfully boring youth. The year when I was 13, however, was my only shining year of my youth, was the year when I only love music by almost self-brain-washing myself. Oh, I look back on it with nostalgia. Well let's go back to the topic of this paragraph, my 13th birthday. I think I remember the band mates gave me some presents. I remember the pretty girl who plays trumpet and another pretty girl who plays trombone gave me something. (I remember this vividly just because I only have two experiences that I was given something from pretty girls in my life: at my 13th birthday and at my farewell party when I went to Australia as an exchange student). Huh, what were the gifts? No wonder I can not remember because it was 21 years ago. Was that a mechanic pencil? I don't remember what it was but I do remember I was extremely happy.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!