9/14/2008

Musique Makers @ Sherbone Inn

Musique Makers
(Classical)

Jeff Nottonson (Flute)
Peter Hughes (Violin)
Ippei Ichimaru (Contrabass)
 この日は古い友人のジェフのバンドでマサチューセッツ州のシェルボーンで結婚式のギグです。この日も朝から雨が降っていましたが、ちょっと雨脚が弱まってきていて、コーディネーターの方がどうしても式を外でやりたいとギリギリまで頑張っていました。なんか、小雨ぐらいなら外でやってしまおう、という雰囲気をかもし出していました。しかし、私としては小雨でも楽器を雨風にさらすわけにはいきませんし、屋内でもちゃんと式が行えるスペースがあります。ここで私が取るべき行動は一つです。私は心の中で合掌し『神よ、この大地に雨を降らせたまえ』と天に向かって繰り返し詠唱しました。チッ、しまった。そういえば私は晴れ男だった。

 私が心の中で雨乞いの踊りをしていると、祈りが天に通じたのか、バケツをひっくり返したような大雨になり、式は屋内でやることになりました。私はスタッフが屋内に椅子を並べ替えてるのを見ながら、心の中でスキップしてました。

A wedding gig in Sherbone, Massachusetts. It was raining from the morning, but it became drizzling and the wedding coordinator was saying that she wanted to do the ceremony outside if she could. I really cannot put my wooden acoustic bass in rain. Besides, we had more than enough room inside of the inn to hold the ceremony. There was only one thing I could do. I was raindancing in my mind so hard. I guess somebody up there responded my call and the rain came back nice and strong. They finally decided to do it inside and I was yippee-ing and jumping around in my mind.
Musique Makers
(Jazz)

Jeff Nottonson (Saxes, Trumpet, Piano)
Jeri Bergonzi (Piano)
Ippei Ichimaru (Bass)
Steve Silverstein (Drums)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!