9/06/2008

International String Trio @ The Inn at Westwynd

International String Trio
with Vocal
Eric Starker (Vocal)
Kelly Kauffman (Violin)
Clint Smith (Guitar)
Ippei Ichimaru (Bass)
 この日はニューヨークから西に車で3時間ほど離れたペンシルバニア州のハーシーに結婚式のギグで来ました。ハーシーは北アメリカではチョコレートの製造業としては最大手のハーシーズ(キスチョコで有名)の本拠地がある所です。

 その日はあいにくのどしゃぶりで、しかも野外のテントでの結婚式だったので、急遽いろんな事が変更されたようで大変でした。地面はいたる所がぬかるんでいたり、テントから滴り落ちる泥水が楽器のケースに落ちて来たりと、いい状況ではなかったです。ちょうどその会場に着くまで『今までやった結婚式ギグの中で最悪の結婚式はなんだったか』と、ボーカルのエリックと話していました。私はある小島で嵐の中、側面に雨よけのシートが少ししか付いてないテントで演奏した事があります。横殴りの風が四方八方から雨水とともに吹きこんで来て、ミュージシャンにとっても、そこにいた招待客にとっても濡れるわ寒いわで、最悪の状況でした。

A wedding gig in Hershey, Pennsylvania, the town where the headquarters of Hershey's Chocolate is in. It was unfortunately raining cats and dogs but the wedding was suppose to be held outside so I guess so many things were changed on the very last minute. They changed the place for the ceremony to the inside of the tent but some spots on the ground inside the tent was like mud. It was not the best condition. On the way to the venue, I and Eric the singer was talking about the worst wedding gig we did. I did a gig on a small island under a storm in the old tent outside. It was not sealed well enough so the rainwater was blowing through from everywhere. Not only wet but cold, and some unlucky guests were soaked and shivering.

 もしかしたら、このギグもそのように最悪なギグだったとお思いかも知れませんが、実はそうではありません。むしろ最高のギグでした。まず、その小島のギグに較べたら、こんな嵐なんぞ物の数ではありませんし、テントも全然しっかりしたテントでした。雨でコンディションは確かに悪かったのですが、この後に誰も予期していなかった事が起きて、状況は一変します。

 虹です。少し晴れ間が見えた時に東の空を見ると、くっきりときれいに半円を描いた巨大な虹と、さらにその外側に細い虹で二重の虹が見えたのです。私のような美術に何の造形も無い者でさえ、目に焼き付けられるほどの虹、なんと表現していいか分かりませんが、心の乾きがみるみる満たされていくような虹でした。おそらく、私が人生の中で見た虹の中で一番美しく雄大な虹でしょう。このギグは私にとって大変思い出深いギグになりました。どしゃぶりだろうと何だろうと、こんな綺麗な虹が見れた事に最高の幸せを感じることができました。

Maybe this gig was one of Ippei's bad gigs, you think. Well, compare to the small-island gig, this storm was nothing and we had a lot better tent than that. Actually this gig was one of my best gig. There was something nobody expected occurred right before we finished playing. The storm was calmed down a bit and a rainbow appeared. Not just a normal rainbow. It was the clear and the thickest half-circled rainbow I had ever seen and also a thinner rainbow on outside of it, so it was a double-rainbow. Even to me who had no idea on visual arts, the rainbow was burnt on my eyes; it was like the thirst in my heart was fulfilled. That was the most beautiful rainbow I have ever seen in my life. It was raining hard and was a long drive, nonetheless I felt so happy to see such an alluring beauty.


Illustration: もずねこ

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!