9/28/2008

WaFoo Fall Concert @ St. Peter's Church

 WaFooで秋季コンサートがありました。今回はCDリリース記念のコンサートも兼ねており、いつもよりも力を入れたコンサートになりました。私にとっての一番の収穫は、バンドのレベルが桁違いに上がったことを確認できた事でしょうか。手前みそに聞こえるかもしれませんが、プロ・ミュージシャンの客観的な目から見ても『桁違い』というのは決して大げさな表現ではないのですよ。我々のバンド編成は特殊です。そして既成のバンド編成で演奏するのはラクです。その作られた枠を踏み越える作業に時間と労力がかかるのはハナから分かっていました。

 5年かかりました。私は『よくここまで来たな』と、演奏している途中で思わず涙がこぼれるかと思うほど感動していました。感無量でございました。

 このバンドで皆と一緒に頑張って来て良かったです。これからも丁寧に音楽を作っていきましょう。

I played in WaFoo's Fall Concert in Staten Island, New York. This concert was also for the announcement of the release of our first album. We put our hearts and souls for this concert even more than usual. The most remarkable thing for me on this concert was that I realized WaFoo was now in a completely different level. It may sound like a cheap self-glorification but it is not. Taking an objective view as a professional musician, "completely different level" is very appropriate expression. The style and the orchestration of our band is peculiar and unique. Nonetheless to say, it is much easier to play in established settings so we knew from the beginning that we would need long time and a lot of efforts to go beyond the existing limit.

Took us five years. I was thinking to myself that the band had come long way. I was moved and tears almost dropped from my eyes in the middle of playing. My heart was full.

I am so glad that the whole band members stuck together and have persevered in making this band happen. Let's keep at it and make our music beautiful.

Illustration: 篆刻素材AOI

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!