12/14/2008

Christmas Decorations in the Big Apple

 アパート探しの途中でニューヨーク図書館の本館に立ち寄り、その裏手にあるブライアント・パークを通ると巨大なクリスマス・ツリーがありました。このデコレーションされたモミの木を見て、私はようやくクリスマス・シーズンが今年もニューヨークにやってきた事を感じることができました。なんでも、このモミの木は遠く離れたカナダのケベック州から寄贈されたものらしいです。ブライアント・パークには屋外スケートリンクがあり、幸せそうな家族や恋人たちが楽しそうに滑っていました。私はそれを見てイラッとしてしまいました。私だってね、そんなにスケートが下手なわけではないですし、スケートに行きたくないわけでもないのですよ。ただ一緒に行く友達も恋人もいないだけなのですよ。私だってね、私だってね、彼女さえいりゃあね………………

I stopped by the New York Public Library in the middle of my apartment hunting and went through the Bryant Park behind the library. There were a lot of people in there and was a huge Christmas tree in there. I finally felt like it was the Christmas season when I see the huge illuminated fir tree. The sign said the tree was presented by the State of Quebec which is far, far away. There was also the outdoor ice rink and bunch of happy families and happy couples are happily skating with happy smiles in their faces. I was so bloody jealous.

 ロックフェラーセンターに並ぶ巨大なクリスマスツリーの飾りです。下の写真はどうも私には巨大な手榴弾に見えてしょうがないのですが。(こういうやつ)。

The gigantic ornaments at the Rockefeller Center. The ones on the bottom picture look like nothing but the gigantic hand grenades to me.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!