12/09/2008

My high school principal and my host mother in Australia

 先日、叔母からメールがあり、私が通っていた高校の校長先生のご夫妻からクリスマス・カードが届いたそうです。おお、私、オーストラリアで一番お世話になった方たちに、ずーっと連絡をとっていませんでした。私、オーストラリアに住んでた頃、ホストのおかんと校長先生夫妻には死ぬほどお世話になりました。まー何しろ英語が喋れなかった頃のことですから、ご迷惑もいろいろとかけたと思います。決して忘れていたわけではないのですが、連絡先が分からなかったのでございますよ。そして、2、3年に一回は住所が変わる私としては、まさか校長先生たちが20年前と同じ所に住んでいるとは思ってもいなかったのですよ。校長先生のウチのすぐ隣にホストのおかんのウチがありまして、お隣さん同士でバーベキューなどをよくしておりました。本当に親代わりの方々でしたね。楽しかった日々でございました。

 今日にでもクリスマス・カードを書くことにいたしましょう。ああ、でも未だに結婚もせず、その日暮らしのミュージシャンをやってるなんて、どう伝えていいものやら……………

My aunt sent me an email saying she had got the Christmas card from the Principal of the high school I attended. Oops, I lost contact with the people whom I awe the most in Australia. My host mother and Mr. & Mrs. Principal looked after me so much. That was the time I could not speak a word of English so I am sure I made a huge trouble for them. I have not forgotten their kindness but I simply did not know how to get in touch with them again. Also to me, who move every few years, it was beyond my imagination that they had been living in the exact same place for last 20 years. My host family and the Principal's family lived next door to each other and we had barbie from time to time. They really were like my own parents. That was good old days.

I will write a Christmas card today, but how can I break out the fact that I haven't even got married while everybody else has been married and divorced already, and have been a musician living from hand to mouth...... Oh, well.

Illustration: 素材のプチッチ

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!