12/11/2008

My 35th Birthday

HAPPY
BIRTHDAY
TO ME!


ケッ!
 私、今日、35歳の誕生日を迎えました。女の人でしたらアラサーからアラフォーに変わる歳でございます。あんぎゃー、嫌じゃー、35嫌じゃあああ!ああ、憎い、この世の全てが憎い!青い空が憎い!白い雲が憎い!たむらけんじの新しい髪型が憎いぃぃ!!未だに山本圭一を復帰させない芸能界が憎いぃぃ!!

 35歳。私、帰れん所まで来てしもうたような気がします。あれ、なんだろう、目の病気かな?突然、お先が真っ暗になってしまいましたよ。

It is my 35th birthday. OH NOOOOO!! I don't want to be 35. I am officially pushing 40. I don't know why but what is this drive towards destroying things. AAAARRRGGHH!!

35.... I think I have come to the point of no return. As Longfellow said "Life is but an empty dream."
 去年は一人ぼっちで誕生日に一切れのショートケーキを寂しく食べた私。そんな事をリハーサルの度にぶちぶちぶちぶちとぶちまけながら、恨みつらみのこもった目でバンドメンバーを見ていたら、今年はフルートのゆうきちゃんが洋梨のケーキを用意しておいてくれました。おお、ちゃんと名前も書いてある!ありがとおおおお!

 ロウソクを吹き消す時に願い事をします。

 『あったかい家庭が欲しい……………子供と遊園地に行きたい………』

 これにキーボードの岳史さんが言う。

 『じゃー、誘拐してくれば?』

I had a piece of cake just by myself alone last year, so this year, I was nagging and nagging and nagged out on band rehearsals. Then Yuuki the flutist got a nice peer cake and my name, "一平 (Ippei)" written on it. Thank you soooo much!!

I make a birthday wish.

"I want a warm family and want to go to Disney World with kids....."

Takeshi the keyboardist returned,

"Then why don't you kidnap somebody?"
今日はカレーそうめんでお祝いだ!
I'm celebrating with Curry Somen.


Illustration: ニシオノユウコのホームページ
 

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!