12/05/2008

Yoshinoya

 コンサートが終わったのが夜中の12時半。お腹がすき過ぎて餓死寸前だった私は、タイムズ・スクエアの先にある吉野家に行くことにしました。ここは夜遅くまで働くニューヨークのミュージシャン仲間にはお勧めです。3時まで(金土は4時まで)開いてます。1時半ごろに着いたのですが、当然、店のサインは煌々と灯っておりました。まあ、ファーストフードには変わりませんが、マックなどよりは余程マシで、お腹にも溜まります。

The concert had finished around 12:30am. I was starving to death so walked down to the Japanese beef-bawl chain store, Yoshinoya in Times Sq.. I recommend this place to all of my musician friends who work late night. The place is open till 3am --- 4am on Fri & Sat.. I got there around 1:30am and of course it was open for business. To the people who don't know Yoshinoya: this place is a fast food place after all so don't expect the quality food but it is a lot better than McDonald's or greasy cheap foods if you pay the same price. It's cheap especially around Times Sq., you can eat a lot and the place opens very late.

 それにしても、写真のように日本の牛丼とはかなり違ったものが出てきます。日本のと同じ物を出した方がもっと売れるんじゃないかな、と思うのは、私だけでしょうか。

By the way, beef bowl is very popular food in Japan and Yoshinoya is the biggest franchised beef bowl restaurant. They serve much different and considerably better beef bowls in Japan and I always have to put a big question mark on why they don't serve the same thing in the US???

Yoshinoya
253 West 42nd St. (between 7th & 8th Ave), Times Square
www.yoshinoyausa.com

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!