11/29/2009

Bronx Zoo

 アメリカ最大の都市動物園、ブロンクス動物園に来ました。私、何を隠そう、動物が大好きなのでございます。皆さん、『君、イヌ派?ネコ派?』なんて訊いたりしますが、私にとってはそんな質問自体がナンセンス。私、動物は全部ひっくるめて好きなのでございますよ。『野生の王国』も『わくわく動物ランド』も『どうぶつ奇想天外』も見てましたし、『天才!志村どうぶつ園』も『珍獣ハンター・イモト』もほぼ毎回見ております。私はその知識を総動員して、今日一緒に動物園に行ったお友達にウンチクをタレていたのですが、初めの10分でドン引きされました。いったい、ナゼ??

We came to the Bronx Zoo, the largest metropolitan zoo in the U.S. I love animals. People often ask a question like "hey, are you a dog-person or a cat-person," but this question does not make sense at all to me. I love ALL the animals. I have been watching all kinds of program about animals on TV since when I was a little kid. I tried to entertain my friends who came to the zoo together with my overflowing trivial facts about animals but I scared them off in ten minutes with my nerdy detailed knowledges. But WHY??

 この一つ一つの写真に色々とウンチクを書き添えたいぐらいですが、めっさ長くなるのでまた今度にしましょう。この動物それぞれがまた面白いのでございますよ。今度からシリーズ化してブログでお伝えするのもいいかもしれませんねぃ。

I would love to put nerdy trivial facts on every photo but that is going to be wicked long so I will write it some other time. Each animal has some interesting stories. Maybe I can make the big animal series on this blog and keep putting up the photos and articles.

 来年の干支の寅も、すんごい間近で見れたし、こりゃー縁起がいい。来年の年賀状用の写真はたっぷり撮れました。(年賀状なんて、ここ20年ぐらい出してないけど)。

ちなみに他の写真は下記のリンクにあります。
一平の写真
ゆうきちゃんの写真

We saw the tiger which is the animal of the Chinese zodiac on next year. This is a good omen.

There are even more photos on the link below:
Ippei's photos
Yuuki's photos

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!