11/21/2009

WaFoo Chamber Unit @ Tuttoriso in Staten Island, NY

Yuuki Koike (Flute, Alto Sax)
Eiji Obata (Guitar)
Kazuo Nakamura (Bass)
Ippei Ichimaru (Percussion)
 秋晴れのニューヨークでございます。私は今日もフェリーの先端のお気に入りの位置に陣取り、ブルックリンとニュージャージーの間を渡る気持ちのよい風をたっぷりと体に受けながら、スタッテン島に来ました。いつものチュットリーソのギグでございます。

New York under the Autumn sun. I sat down on my favorite seat on the front deck of the ferry, feeling the wind sweeping between Brooklyn and New Jersey, and crossed over to Staten Island. We played the regular gig at Tuttoriso.

 おお、珍しい。絶滅危惧種のアコベ弾きが3匹も現われました。まるでヤンバルクイナを3匹同時に見ている気がします。今日は日本からお友達の藪野進一さんが遊びに来てくれて、何曲か飛び入り参加しました。ついでに私、一平も本家の一雄さんを差し置いて何曲かベースでジャムらせてもらいました。

This is rare. Three of the red book animals, acoustic bassists, appeared at the same time. It was like I was witnessing three dodos at the same time. Our good friend from Japan, Shin-ichi Yabuno, came all the way across the ocean and sat in with us on a few tunes. Well, I, Ippei had also jammed on the bass a bit just for the heck of it, stealing the instrument from Kazuo.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!