11/12/2009

Taiko Drum Class (Week 2)


 私、この日までボストンに行っておりまして、帰ってきてすぐにこの太鼓教室に来ました。さて2週目も面白かったです。正座の仕方、正座からお辞儀の仕方、正座からの立ち上がり方などを習いました。そう言えば、昔、剣道をやってた時に同じような事をやりましたね。すっかりこういう作法を忘れておりました。あと、かけ声のかけ方も習いました。むむむ、面白い。なんか日本っぽい。クセになりそうでございます。次のWaFooのコンサートで一平が突然、アニマル浜口並みに『ウヒョーーー!』とか奇声を発し始めたら、ごめんなさい。

I was in Boston till yesterday and came to the taiko class almost immediately after I came back to the city. Now, that was the second week of the taiko class and that was fun. We learnt the traditional way to sit, bow then stand up. Well, I did the same thing when I was doing Kendo, but I was completely forgetting these traditional manners. We also learnt how to shout properly. Mmm, this is good. These shouts in between tunes sound so Japanese. It is addictive as well. I am sorry if I start shouting in the middle of next WaFoo concert.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!