1/10/2009

APAP and I

 前項でも書いたように、今日のAPAP (Association of Performing Arts Presenters) というのは全米でも最大クラスの規模のショーケースなので、業界の人がかなりの数、集まっていました。という事はですよ、私のような末端のミュージシャンにとってもエージェントさんなどを探す良い機会なのでありますよ。そこで私は、自分の出番の合間の時間を使って、我がWaFooを売り込めるエージェントを探すため、そして他の似たようなバンドがどういうパフォーマンスをしているかの市場調査のために、他のブースを見て回ることにしました。しかし、私の体力はすでに限界に近づいていました。この時点でこの運動不足の35歳のミュージシャンは朝から猛吹雪に吹かれ、クソ重たい楽器を遠路スタッテン島まだ運び、コンサートを1本やって、また吹雪かれながらマンハッタンまで戻ってきて、リハーサルをやって、このAPAPに来ています。私の疲労はピークに達していました。しかし私がブースを回れる時は今しかありません。次のAPAPはまた1年後になってしまいます。私はバンドのためと思い、この80キロ強のほぼ新弟子と同じぐらいの体にムチ打って、ブースを全部回る勢いで各バンドやエージェンシーを見て行きました。ハラは減ってましたが、次の出番まで時間は2時間しかありません。私は食う物も食わず、全てはバンドメンバーの笑顔のために、己の体にムチを打ちながらブースからブースへと走ったのでありました。

APAP (Association of Performing Arts Presenters) Conference is, as I wrote on the last entry, one of the largest music conference in the US, so lots of agents and promoters gathered at the conference. It was my chance to find an agency for my band, WaFoo. I ran from booth to booth to find a good agents and also to do some market research for Asian-type of world music market. I was dead tired though. I went to Staten Island with heavy equipments under the snowstorm, did a concert, rushed back to Manhattan, did a rehearsal, then came to APAP. My 180lb body was telling me "hey stop moving for God's sake." I was starving as well. I literally did not have a second to have something to eat. Only things I had from the morning was a McDonald's double cheese burger and Starbucks' venti coffee. I, however, pushed myself to take advantage of this industry-based event to get a representative for our band, to get the better lives for the band members I love.

 そんな時でございます。餓死が秒読みに入り殺気立ってる私に、リーダーの一雄さんから写メールが届きました。

Then Kazuo the band leader sent me a photo to my cell phone.

 『パーティーだぜ』と書き添えられたそのメールには、打ち上げで来たステーキハウスでステーキにがっつき、酒もカパカパ飲んでいるであろうサルどもが写った写真が載っていました。

 普段『仏の一平』と呼ばれ、皆様から厚いご愛顧を賜る私ではございますが、朝からダブルチーズバーガーとコーヒーしか口にしていなかった事も手伝って、この時だけ、ほんのちょっぴりバンドメンバーに殺意を覚えてしまいました。

 おのれら、アホかあああああ!!!

Said "Party time." They went to a stake house for the after-party of the concert and, on the bloody photo, they were bloody wolfing down big steaks and bloody chugging down some bloody booze.

AAAARRGGHH You bloody fools! I was working my butt off for youse while starving myself! What kind of cobbers are ya?! EH? EH?

Illustration: イラそよ
 

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!