1/21/2009

Session @ Enrique's

(また丸一日、回線が飛んでました。一平、負けへんで…………)

(The internet connection was out for whole day again. I won't give up just yet......)

 さ〜て、ここ3ヶ月の出来事を足早に書いていきたいと思います。いきなりですが、この日は図らずも私にとって一大事があった日でございました。私はエンリケ・ハネイネ、及部恭子さん、そして初めて一緒に演奏するエリカ・キャピンさんと共に楽しいセッションをするために、ベースを抱えて、エンリケの家へと足取り軽く歩を進めておりました。その時です。エンリケの家に着く直前で不意に私のベースから『ペキッ』という小さい音がしました。エンリケの家でベースを調べてみても、何の変哲もないベースがあるのみでございます。その時は何か小枝でも踏んづけた音でも聞こえたのだろうと、気にも留めませんでした。

Well, well, I'll jot down what has been happening in my life in the last three months. Actually, this is the day one of the major events of my musician life had happened.

I was walking down to my buddy, Enrique Haneine's house to do a fun session with Kyoko Oyobe and the violinist whom I had never met, Erika Kapin. All of a sudden, I heard very small cracking noise from my bass. I checked out everywhere on my bass at Enrique's place but I could not find anything unusual.

 セッションの途中でベースに違和感を覚えました。音質、音程は天気などでけっこう左右されるのでそれは仕方がないとして、ベースの弦の張りの強さが違います。『うーむ、変だな』と思いつつもセッションはつつがなく終了しました。この時、私のベースには信じられないことが起こっていたのでございます……………

I noticed something unusual while we were doing a session though. The tone and the pitch were different but it was not so weird because these things can change depends on the weather. What was weird was the tension of the strings. It does not change that much.

At this point, I had no idea what kind of horrible thing had been happening on my bass which I was going to find out a few hours later....

Kyoko Oyobe (Piano)

Enrique Haneine (Drums)

Erika Kapin (Violin)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!