1/17/2009

Setting Up for the Concert

 夜中の2時半発のバスに乗って、朝6時にニューヨークに到着しました。凍える寒さの中を地下鉄で自宅に帰って来た時にはすでに7時。そしてこの日のWaFooのコンサートのために再び家を出たのが11時。体がもたんやないかーい!

I got on the coach at 2:30am in Boston and arrived to the Chinatown in New York around 6am. I took the subway in the freezing cold and got home about 7. Then I left for WaFoo's concert at 11. Oh, that was a tough start of the day.

また雪かよ……………。しかも、さみ〜し。

Snowing...... Not again..... Freezing too...

 今回お世話になったのは、スタッテン島にあるホーリー・チャイルド教会です。初めて演奏させて頂く場所なんですが、大きい教会ですね。その日は私たちが演奏する前にすでに4回もミサが行われ、そのつど、大勢の信者さんで教会が埋まっていました。これだけの数の檀家さん(ってキリスト教で言うのかは知りませんが)を擁する教会は滅多に見ません。しかも土曜日だったのに……………。日曜日はさらに6回ミサがあるそうで、人数も当然今日よりも集まるのでしょうね。すごすぎる。

This big church is Holy Child Church on Staten Island where we play at for the first time. They held four masses already on the day before we played and the church was packed each time. I have hardly ever seen the church with this many people. Not mention that that was only Saturday. I have heard that the church is holding six masses on Sunday. That is something I have never heard in my life.

 と、非常に忙しい教会だったので、私たちがセットアップのために与えられた時間も本当に限られたものでした。2回目と3回目のミサの間にセットアップをして、全部が動くのを確認してからサウンドチェックをする間もなく、横に機材をどかしました。片付けをしている途中ですでに3回目のミサが始まっていました。

It was a super busy church as you can imagine so we were given so limited time to set up. On the time between 2nd and 3rd mass, we set everything up as quickly as possible, made sure everything works, then put everything aside not to disturb the mass. We could not really do the sound check, and while we were stashing away the equipments, the 3rd mass had already started.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!