1/13/2009

Session @ Enrique's

Enrique Haneine (Drums)
 久々にエンリケ・ハネイネと及部恭子さんと新春一発目のセッションでございます。楽しく、しかも勉強になったセッションでございました。今日はセッションのほぼ半分の時間を使って音楽の精神論や瞑想の事について話しました。私もメディテーションをまた始めたのですが、どうも雑念が多くてうまくいかないんですよね。もう自分自身にADHDでもあるのではないかと心配になるほど、あれやこれやと関係のない事が次から次へと頭に浮かんで来るんですよね。恭子さんはメディテーション・キャンプに行くほど入れ込んでいて、瞑想方法とかに詳しいのですが、彼女いわく、よっぽど修行をした人でないと雑念なしで瞑想するのは不可能で、私のように雑念が浮かぶのはむしろ当たり前だそうです。なるほど。エンリケも昔から精神論には一家言を持っている奴でしたから、3人でけっこう掘り下げた話になり、私は大変に勉強になりました。

The first session at Enrique's in 2009! That was another fun session with Enrique Haneine and Kyoko Oyobe. Today, we did not only play but also talked about mental and spiritual part of music spending half the session time. I started doing meditation again and had not really succeeded because I have too many other thoughts come up in my mind. It was so bad and I almost came to the point that I doubt myself having Adult ADD or something. Kyoko, who is really into the meditation, said that it is perfectly normal and it was almost impossible to meditate without having thoughts unless you are a highly-trained monk or something. Enrique also has been a man of good musical insight ever since I met him, so three of us talk deep stuff on how we should think. It was a great educational session.
Kyoko Oyobe (Piano)
 全くの余談なのですが、エンリケと『コメットさん』の話題で盛り上がりました。メキシコでも人気があるそうで、エンリケも子供の頃に見ていたそうです。懐かしー!恭子さんは若過ぎてコメットさんを知りませんでした。

 皆さん、コメットさんは九重佑三子さんでしたか、それとも大場久美子さんでしたか?

 この後、コメットさんの事をネットで調べたら横山光輝の原作と知ってビックリ。そして魔法使いサリーちゃんも横山光輝の作品と知って、二度ビックリ。皆さん、知ってました?

We also talked about Comet-san (Señorita Cometa) which is the old Japanese drama in 70s and the plot is about the princes from a comet who can use magic comes to the earth and work as a housekeeper for an ordinary family. It is a bit like Merry Poppins. I was surprised that Comet-san was so popular in Mexico!
Ippei Ichimaru (Bass)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!