1/19/2009

Muji

 今日は噂の無印良品に行ってきました。安くて良い品と日本でも評判ということで、前々から行きたかったのでございますよ。私、買いたい物があったのでございます。私、引っ越して来た時に、すでにそこにあったベッドシーツをそのまま使っているのですが、その色がなぜかド派手な赤だったのでございます。ですから、今現在この35歳のオッサンは、真っ赤な布団にくるまって寝ているわけなのですよ。(はいはい、そこの人、ゲロ吐かないで下さいね)。なんで35年真面目に生きてきて、そんな布団で寝なくてはいけないのですか!というわけで、新しいベッドカバーとか、枕カバーを求めるべく、無印良品へと足を運んだのでございます。店はタイムズ・スクエアの近くのニューヨーク・タイムスのビルに入っていました。

I went to the Japanese apparel and household store called Muji today. The company is emphasizing on minimalism, recycling and low price. There is something I had to buy immediately; that was a bed cover. I am using the bed cover which was there already when I moved. Unfortunately the one who lived before me was a young Japanese girl and it looks like the girl's taste in color was a little different from this 35-years-old middle aged Japanese man. I have lived as a straight arrow for 35 years and I think I deserve the bed cover which is not in the color of bright shocking red. I visited the shop which was located in the New York Times Building close to Times Square.

 では一言感想をば。

 高っ!!

 低価格競争でも勝ち抜いて来たというから、品質もまあまあで値段は安い品を予想していたのですが、とーんでもない。ちっとも安くないではないですか。私の第一目的であったベッドシーツが120ドルもしました。これは普通の3倍も4倍もする値段ですよ。ニューヨークで店を出すにはこれぐらいの価格設定でなくてはやってられないのでしょうが、こんなに高いんだったら、わざわざ行く必要もなかったかなぁ、と思います。メルボルンに大丸ができた時もこんな感じでした。もちろん、高くて誰も行きませんでしたけどね。

 でも、確かにいい物は売っていますし、無染色のコンセプトも好きですし、デザインも変わっていて面白いです。どうやらアメリカでは高級ブランド志向でやって行くようですね。うまく行けばIKEAみたいになるかも知れませんね。

The first impression.

BLOODY EXPENSIVE!!

It was so bloody steep. The bed cover was 120 bucks which was 3-4 times more than usual. I guess they have totally different selling concept from what they have in Japan. The shop is on one of the busiest area in the Big Apple so I understand they had to tag the goods at the higher prices, but if I knew it I would not have come to the shop. I saw the exact same thing happened when Daimaru the Japanese department store opened in Melbourne. Of course, nobody went there to shop.

Well, but I still think what they sell have pretty good quality and has unique and simple designs. I also like their no-dyeing concept. I think if they do everything right, the shop will be the next Ikea.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!