11/18/2008

Bolt Bus

 翌日にボストンでレコーディングがあるので、ボルトバスという初めて使う長距離バスでボストンまで行く事にしました。なんでも、バスの中でもインターネットが使えるというのが売りのようで、私はかなり期待しておりました。夕方5時ごろに、ニューヨークの中心地、34丁目の街角にあるバス停に着きました。まず一言。さ、さぶい。その日は前々日の小春日も嘘のように、北風、ビル風、夜風に向かい風と、いろいろなモンが私に向かって吹き荒れていました。ところがどうしたことでしょう。予定の出発時間をはるかに越えてもバスが姿を見せません。

I was going to do a recording session on the day after in Boston so I used the coach called Bolt Bus which I have never used before. The selling point of the bus is the built-in Wi-fi which means I can use internet while I'm on the bus and do some work on my laptop. I had a high expectation for this bus.

I took subway to the the coach stop which was on the corner of 34th Street, where the Penn Station is. It was so bloody cold, was the day of a mid-winter weather and a freezing wind and a piercing wind and all kinds of disturbing winds ware blowing right at me from every which way. What was worse, the bus did not come for bloody long time.

 待つ事1時間、私のクチビルがほどよく紫色の染まったころ、ボルトバスがようやく現れました。バスの乗降口を中心に黒山の人だかりです。全員が全員、顔面が凍りついたような、鬼の形相をしております。ある者はストリート・チルドレンが金持ちの家の窓をのぞくように『あのバスの中は、ぬくいんやろうなぁ』と憧れの目でバスの中を見つめ、ある者は『はよ、ドア開けんかい』と殺気立った目で運転手を睨みつけ、そしてある者はこの極限状態においても、この一連の悪夢をブログにどうやって笑えるネタにして書けるかを模索しておりました。神様、今日、私はお笑いへの階段をまた一歩のぼりました。

One hour later --- that was right about my face was completely frozen --- the bolt bus appeared from the corner. Maybe 30 of frozen faces rushed to the door but the driver did not let these nice people in. Well, these nice people happened to look like some kind of an angry mob in a riot (with a good reason). We were so ready to flip the bus over just for the heck of it.

 1時間15分後の6時半、ようやくバスに乗ることができました。もうインターネットなんかどうだっていいので、早よボストンに行ってくれという感じでした。こんなに待つのなら、チャイナタウン・バスにしておけば良かった。

One hour and fifteen minutes later, we finally could get on to the bus. I could not care less about the internet at that point. I was thinking "just get us to Boston quick."

The conclusion: I should have chosen one of the Chinatown buses if I knew I had to wait for such a long time in the extreme temperature. I was so not ready for that.

Illustration: Microsoft Office Clip arts

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!