11/30/2008

Curry with Cabbage and Minced Meat

 これは皆様おなじみの挽き肉キャベツ・カレーでございます。冬と言ったら、やっぱりどこのご家庭でも挽き肉キャベツカレーでございますね。この季節、挽き肉キャベツカレー抜きでは語れません。

This is the most popular traditional dish in Japan, curry with cabbage and minced meat. Haven't you heard about it? Well, neither have I. I started cooking stuffed cabbage rolls and accidentally ended up with what you see.

 それでは、どうしてこういう残念な結果になってしまったのか、順を追ってご説明させていただきます。実は私、ロールキャベツを作ろうとしていたのでございます。ですが、卵を買い忘れてしまった上に、けっこう手順がメンドいという事に作る直前に気づきまして、そのまま煮込んでクリームシチューにしてしまう事にいたしました。しかし、とにかく材料を余らせないように料理するのが私の、いえ、独身男の料理の基本です。買ってきた食材を全て切り刻んで、それを自慢の8リッターのずん銅にドーンとブチ込んでやりました。ここで再び問題発生です。8リッターのずん銅が材料の入れ過ぎで、若干こんもりとしておりました。私はそれに十分なだけのクリームシチューの素を持っていませんでした。そこで作戦変更をいたしまして、手持ちの業務用のカレーの素を入れて、上の写真のような形に落ち着いたというのが、今回の挽き肉キャベツカレー騒動の顛末でございます。

I was going to make the cabbage rolls for the first time in my life but I forgot to buy eggs. Also I realized after the grocery shopping that it would take too many steps to make them so I decided to cut everything and throw everything into my 2-gallon sauce pan and make s stew out of it somehow. I am a lazy single man who eats anything, you know. Then I re-realized I was short on soup cubes. Change of plan again, I put curry paste and made a big pot of curry with cabbage and minced meat. Basically whatever ingredients you put in the curry, it will taste good, but for this one, the taste was a little strange.

 後日談がございます。カレーは何を入れても美味しいはずなのに、このカレーに限って、なんとなくビミョ〜なお味でございました。作る前から薄々とは気づいてはおりましたが、スーパーで買って来た挽き肉がどうやらちょっと古かったようでございます。これがたぶんビミョ〜なお味の原因だったのだと思いますが、カル〜くお腹がイッてしまいました。どうイッてしまったのか詳細まで明記いたしませんが、私はドエラい目に遭いました。そしてせっかく作った大量のカレーはもったいないのですが、全て処分ということになりました。

 どうして、こうなるのでしょうか。うう、オイラ、ただロールキャベツが食べたかっただけなのに……………。挽き肉キャベツカレーって、なんやねん……………

I had a feeling the minced meat was a bit old, and after I ate, my stomach told me that WAS old. I was in trouble which I won't go detail of it. I had to kiss my 2 gallons of curry good-bye tearfully.

Why is this happening to me. I just wanted to eat cabbage rolls..... What the heck is curry with cabbage and minced meat.....


Illustration: Emperor Penguin Empire
 

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!