11/15/2008

Hara Garacci Group @ Banchet Flowers

 小春日和のニューヨークでございます。今日はマンハッタンのミートパッキング・ディストリクトにある、小洒落た花屋さんで結婚式のギグです。小春日というか、小夏日でした。私は仕事用のスーツの上に皮ジャンとスキー帽で完璧な防寒装備で家を出たのですが、着いた時にはナイアガラの滝のような汗が頭から垂直落下していました。店ではハラがTシャツで待っていました。完全に着るものを間違えまいました。

 花屋さんで結婚式というのは、私は初めてかもしれません。今日はフルート、ギター、ベースに加えて、珍しくハープも含めた変則のクラシックのカルテットでした。

A day of Indian Summer in New York. I came to the flower shop in Meatpacking District in Manhattan for a wedding gig. I was wearing a suit and put a leather jacket and a ski cap on top. I was so fully equipped with the heavy winter clothings against the cold. What do you expect? It was the middle of November. It was, however, so warm, I mean so hot. The sweat was dripping from everywhere of my body when I arrived at the shop. Hara was already there and wearing a T-shirt. I guess that was a wrong choice of attire.

I think this is the very first time for me to play for a wedding at a flower shop. It was not an usual Classical quartet: a flute, a guitar, a contrabass and we had a harp which is very rare to have.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!