11/24/2008

Social Networking Services

 さて、ブログの更新が追いついたら、必ずやろうと決めていた事がありました。それは他の多くのSNS、つまりソーシャル・ネットワークに登録する事です。私はブログを始めてまもなく、ちゃんとしたシステム化したマーケティングをしようと思いたちました。ブログって、私のようなペーペーでも結構な集客能力があるもので、毎日20〜50人ぐらいの人が来ていました。全然、宣伝などしていなかったのに、この人数が来てくれるということは、ちゃんとマーケティングをすればより多くの人に見てもらえて、より多くの人に私の音楽を聴いてもらえて、より多くの人に出会えて、そこから何かチャンスが生まれてくれはしないかと思ってます。押忍、頑張ります。

There was the plan I decided to carry out once my blog becomes up to date; that was to join a number of social networking services and systematically market myself and my music. Getting interested in social networking was one of the side effects of keeping the blog. I found out that even the person with no connection in business like myself could draw 20 to 50 people's attention a day, so theoretically I should be able to attract more people's attention if I market properly. The more people I meet, the better chance I go further in my career. That means more people will listen to my music. I will do my best to make it happen.

Illustration: 素材のプチッチ

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!