11/04/2008

We got our new president

 アメリカで大統領選挙が行われました。民主党のオバマ氏が見事に勝利しました。私は日本にいた時もオーストラリアにいた時もずっとリベラルだったので、当然オバマ氏を応援していました。オバマ/バイデン優勢の報道は流れていたものの、アメリカの選挙は2000年のブッシュ対ゴアの時のようにどんでん返しがないとも限らなかったので、心配していました。友人のハラは熱烈なオバマ氏のサポーターで、彼はニューヨークから遠く離れたイリノイ州まで選挙の応援に行っていたのですが、夜10時頃に彼から私の携帯にメールがあり、『勝ったぞ(We won)』というメッセージをくれました。私は胸をなで下ろしました。共和党政権が天下を取ってから我々移民者に対しても、ガソリンの高騰に始まった経済問題も、そしてイラク戦争の愚行も、様々な事がメチャクチャになりましたからね。そんな後の民主党政権ですから、ことさらに嬉しく思います。これから、様々な事態が何とか好転して行く事を願っています。オバマ氏が当選して本当に良かったと思います。

There was the Presidential election and Obama of Democratic party won. I have always been liberal wherever I was; Japan, Australia or the States. I was supporting Sen. Obama as a matter of course. The media was saying that Obama/Biden was leading but I was not completely at ease because of what happened on the Presidential election in 2000, Gore against Bush. My friend Hara is supporting Sen. Obama enthusiastically and he volunteered to help the election in the State of Illinois which is eight hours away from New York. He sent me a text message saying "We won." I then finally felt relieved. After the Republic Party took the presidency, a lot of things had gone wrong in America --- economy, immigration, war in Iraq and so on. I am so glad that the Democrats won after all of that. I really hope the huge pile of problems will be rectified somehow.

I wish Sen. Obama the best of luck.

Illustration: イラストわんパグ

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!