11/23/2008

I finally caught up


 さて、3ヶ月の長きに渡ってブログの更新が遅延しておりましたが、今日ようやく追いつく事ができました。なんか、お祝いでもしたいような感じです。気分爽快でございます。さる事情からブログの更新を丸1ヶ月休止してまして、その遅れを取り戻すのに3ヶ月かかってしまったというわけです。その1ヶ月分をスパッと切り捨てて、また心機一転で新しく始めれば良かったのですが、このブログを始めたそもそもの目的というのは、記憶力の悪い私が、せっかく見てきた美しい風景を忘れてしまうのがいつも哀しかったのが第一。そして、このブログという世界に発信できる機能を利用して、疎遠になった旧友たちが私をどこかで見つけてくれるのではないか、という淡い期待があったのが第二の目的でした。しかし数ヶ月ブログをやってみると、全く違う効果に自分自身が驚くことになります。ブログを読み返してみると、仕事場で見た美しい風景や、人生勉強をした記録、他の人から受けた多大な恩情がそこにありました。その行間に自分の人生が読み取れました。私は驚いたというか、子供のように喜びました。もちろん、知識が浅いな、と己を反省する事も多々ありましたが、いつもだったら反省も感動もなくただ流れさっていってしまっていた事すべてを見ることができました。

I have been late on updating my blog for last three month but today I finally caught up! Oh yeah, I feel so bloody groovy! I got into a trouble three months ago and was force to stop my blog for a month. When I reignited the blog, I could have skipped a month and start from the new day-one, but instead, I back-wrote the entries for that one month. My purpose of keeping the blog was to remember the beautiful sights I see at the gigs, and also I was hoping someday some of my long lost friends were going to find out my blog and drop me a line. I, however, was going to be surprised by the unexpected effect of the blog. There was the beautiful views captured in the pictures, the lesson I learnt and the kindness from my friends in there. I could read my life between the lines. I was not only just surprised but was pleased like a kid with it. There were, of course, a lot of things I had to reflect as well but those are the memories which used to be long gone without me feeling pleased or reflected.

 そんな経験をした後だったので、ブログを休止した間の1ヶ月分の記録を捨てるのが惜しくなってしまいました。ですから、時間が取られると分かっていても全部書きあげました。まあ、人から見たらアホな事に見えるでしょうね。でも、ブログとか日記とかっていう物は、もともと大変な自己満足なものですからね。これは私の趣味なんです。そしてセラピーでもあります。やっぱり人間は自分が好きな事をしていかなくちゃ、生きていけない生物なのだと思います。私は音楽をすることと文章を書くことが大好きです。

Because of that experience, I could not just throw away one month of the record of my life. That was why I back-wrote the entire entries even though I knew that was going to take really long time to finish. That might look stupid. Well, I think blog or diary is really self-oriented thing by nature from the start. This is my hobby, and more importantly, my therapy. All human being can not survive without doing anything they like. I love music and writing.


Illustration: Panda World

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!